کد خبر: ۱۰۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد چین با توجه به ظرفیت ذخیره‌سازی که در اختیار دارد، همچنان به خرید نفت ادامه دهد.
ناطقان: اگرچه آمار ذخایر نفت چین مبهم است اما منابع مختلف میزان ظرفیت ذخیره‌سازی این کشور را حداکثر یک میلیارد بشکه تخمین زده‌اند و با در نظر گرفتن ۸۵۰ میلیون بشکه رقم برآورد شده از میزان ذخایر کنونی چین، این کشور احتمالا در شش ماه آینده به خرید ادامه می‌دهد تا ذخایرش به یک میلیارد بشکه برسد.
طبق برآورد آژانس بین المللی انرژی، اگر نهایت ظرفیت ذخیره سازی چین را در نظر بگیریم، هنوز ۱۵۰ میلیون بشکه ظرفیت خالی وجود دارد.
اگر پر کردن ذخایر با روند کنونی ادامه پیدا کند، شش ماه طول خواهد کشید تا چین به ظرفیت کامل برسد. به این ترتیب کندی رشد واردات که در فاصله اوت تا سپتامبر مشاهده شد، ممکن است موقتی باشد.
واردات نفت چین در اوت ۳.۴ درصد بر مبنای سالانه افزایش یافت اما این آمار پایین‌ترین سطح ماهانه در هشت ماه گذشته بود. این کاهش به دلیل فعالیت‌های تعمیراتی چند پالایشگاه مستقل روی داد.
آژانس بین‌المللی انرژی برآورد کرد که رشد ذخایر نفت چین در نیمه اول سال به رکورد یک میلیون بشکه در روز رسید اما این سطح در سه ماهه سوم نصف شد.
بر اساس گزارش اویل پرایس، انتظار نمی‌رود ذخایر نفت چین در سه ماهه چهارم افزایش پیدا کند زیرا تقاضا برای نفت قوی می‌ماند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین