کد خبر: ۱۰۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
منابع خبری کره‌جنوبی می‎گویند که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره‌شمالی در حال آماده‌سازی آزمایش موشک بالستیک است.
ناطقان: رسانه‌های کره‌جنوبی می‌گویند کره‌شمالی در آستانه رزمایش دریایی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی در حال آماده‌سازی آزمایش یک موشک بالستیک است.


پایگاه روزنامه «دونگا ایلبو» به نقل از مقامات ارشد این کشور گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای از کره‌شمالی نشان می ‌دهد در منطقه‌ای در شمال شهر پیونگ‌یانگ چند موشک بالستیک بر روی لانچرها قرار گرفته و آماده شلیک هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه در ادامه نمایش قدرت واشنگتن علیه کره‌شمالی و تلاش برای توفق برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور نیروی دریایی آمریکا روز جمعه اعلام کرده که یک ناو هواپیمابر آمریکا برای شرکت در رزمایش دریایی مشترک با کره‌جنوبی عازم شبه‌جزیره کره‌ خواهدشد.

به نوشته «دونگا ایلبو» مقامات نظامی آمریکا و کره‌جنوبی پیش‌بینی می‌کنند که کره‌شمالی در حال آماده‌سازی آزمایش موشکهایی است که توانایی رسیدن به قلمرو آمریکا را دارند.

این روزنامه کره‌جنوبی در ادامه در خصوص نوع موشکی که قرار است پیونگ‌یانگ آزمایش کند می‌نویسد: احتمالا کره‌شمالی موشک قاره‌پیما هواسونگ 14 آزمایش کند که بُرد آن تا آلاسکا می‌رسد ویا احتمالا موشک میان‌برد هواسونگ 12 باشد که پیش از این پیونگ‌یانگ تهدید کرده بود که با این موشک جزیره گوام جز قلمرو آمریکا را هدف قرار خواهد داد.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین