کد خبر: ۱۰۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت‌: جواز باشگاه نفت تهران یک ماه دیگر به دلایلی تمدید شد.
ناطقان: امروز (شنبه) ۲۲ مهر ماه رضا گل محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در نشست خبری خود که به مناسبت هفته تربیت بدنی در محل اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: من همین امروز جلسه‌ای را با قاسم زاده، رییس شعبه دادسرای رسانه داشتم و با هماهنگی‌هایی که انجام شد به این جمع بندی رسیدیم که مدیریت نفت تهران و جواز آن را یک ماه دیگر تمدید کنیم. AFC سهمیه را بررسی می‌کند و اگر مجوز حرفه‌ای داشته باشد، تایید می‌کند. به دلیل این که سهمیه از بین نرود یک ماه دیگر این مالکیت تمدید شد.

او در مورد آشفتگی این باشگاه نیز، گفت‌: من هم با شما در مورد آشفتگی هم عقیده هستم اما باید بگویم که من در مالکیت باشگاه نفت مسئولیتی ندارم. آن را به مالکین واگذار کرده‌اند. باید اصلاحاتی صورت بگیرد و تمام جوانب پیشگیری شود. جلساتی را با معاونان و دستگاه‌های قضایی، مالکان و ... داشتم. از این جهت که پا پیش گذاشتند که سهمیه ورزش تهران  سوخت نشود. مسئولیت مستقیم این موضوع با من نیست اما من پا پیش گذاشتم و امیدوارم که شرکت نفت نیز به تعهدات خود عمل کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران ادامه‌ داد: البته باشگاه نفت یک بخش از تعهدات خود را عمل کرده و بخش دیگر که تسویه حساب با بازیکنان و طلبکاران تیم است، قرار است گزارش بدهند و مدارک را به AFC ارسال کنند تا بتوان تصمیم نهایی را گرفت.

گل محمدی در ادامه‌ صحبت‌های خود همچنین در مورد تغییر نام این تیم، گفت‌: در محافل رسمی اسم تغییر کرده اما سازمان لیگ هنوز نام‌ را تغییر نداده است. به نظرم این سوال را از سازمان لیگ بپرسید.

گل‌محمدی در مورد احراز صلاحیت مالکان باشگاه نفت، افزود: بحث احراز صلاحیت‌ها اینگونه است که فردی که به ما معرفی می‌شود باید برای او استعلام حراست، استعلام بانکی و سوابق سوء پیشینه گرفته شود. وقتی پاسخ این سه موضوع مشخص شد و به ما اعلام شود دیگر نمی‌توانیم در زندگی فرد کنکاش کنیم. بحث اهلیت در فوتبال نداریم و از متولیان ورزش درخواست می‌کنیم که همانطور که ضابطه‌ای برای انتخاب روسای فدراسیون‌ها وجود دارد برای باشگاه‌داری نیز احراز شود. در خصوص مالکان نفت قضیه بسیار سریع اتفاق افتاد و با یک عجله و شتاب کار دنبال شد اما امیدواریم در یک فرصت بهتر قضیه را بهتر پیگیری کنیم. در مورد عدم رعایت قوانین حقوقی در عزل مالک قبلی و احراز مالک جدید شکایتی وجود داشت و این بود که این انتقال مالکیت با رعایت قوانین انجام شده و در این فرصت این موضوع بررسی می‌شود.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که موضوعاتی در مورد بازگشت تیم فوتبال پارس مطرح شده یا خیر؟ گفت: در این خصوص صحبتی نشده است. به نظر من رفتن پارس تصمیم غیرکارشناسانه بود. دقیقا روزی که من ابلاغ گرفتم به من گفته شد اجازه می‌دهید تیم نفت از تهران جدا شود که گفتم نه. اکنون هم معتقدم که باید فوتبالی بمانیم، فوتبالی رشد کنیم و ورزشی کار را دنبال کنیم. به نظرم هر چیزی در جای خود باید مطرح و پیگیری شود.

گل‌محمدی در مورد این موضوع که نامه‌ای زده شده که همکاری شما با باشگاه استقلال و پرسپولیس قطع شود که او در این مورد گفت: درست است نامه‌ای نوشته شده بود که با استقلال و پرسپولیس همکاری نکنیم اما با پیگیری‌هایی که از سوی وزارت دارایی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که به شکل موقت این همکاری ادامه پیدا کند. به آنها هم گوشزد شد که مشکلات دارایی خود را برطرف کنند تا این قطع همکاری و مشکلات آن برطرف شود.

مدیرکل ورزش استان تهران در مورد پروژه‌های ورزشی استان تهران توضیح داد: در شش ماهه دوم سال این افتخار را داریم که پروژه‌ها را تکمیل کنیم. ما در تکمیل این پروژه‌ها توانستیم در کنار اعتبارات دولتی بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. نکته دوم این است که ما بر اساس اقتصاد مقاومتی نشان دادیم که به جای تکیه بر اعتبارات عمرانی، نه تنها از بخش خصوصی استفاده کردیم بلکه میزبانی برخی رویدادها را نیز به آنها واگذار کردیم. مثالی که در این مورد می‌توانم بزنم میزبانی مسابقات سنگنوردی آسیایی بود که به میزبانی تهران و با همکاری وزارت ورزش، ورزش کل استان تهران و فدراسیون کوهنوردی انجام شد. ما امیدواریم که بتوانیم در دهه فجر و ایام 22 بهمن پروژه‌های دیگری را افتتاح کنیم. اگر اندک اعتبار را به ما اختصاص دهند قطعا ما آمادگی داریم که 10 پروژه را افتتاح کنیم. البته تصور من این است که بیش از این هم می‌توانیم پروژه‌هایی را افتتاح کنیم اما نمی‌توان قول صددرصد داد. امیدواریم که بتوانیم فاز اول پروژه‌های شهرستان‌ها را نیز به انجام برسانیم.

گل‌محمدی در مورد واگذاری برخی باشگاه‌ها به بخش خصوصی نیز توضیح داد: با توجه به ماده 88 در خصوص واگذاری به بخش خصوصی سالن حجاب را می‌خواهیم در چند طبقه به بخش خصوصی واگذار کنیم. برنامه ما این است و مقدمات فراهم شده است. پس از حضور بخش خصوصی و تایید مسئولان این پروژه این امر محقق خواهد شد. هتل ورزش هم در اختیار ما نیست، در اختیار وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز و فدراسیون شطرنج است و اقداماتی در این خصوص وجود دارد که اگر این هتل به ما واگذار شود موضوع را بررسی خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش استان تهران در مورد افزایش سرانه ورزشی استان تهران نیز تاکید کرد: آخرین برآوردها و سرانه‌ای که از سوی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شده است سرانه تهران 46 صدم سانتی‌متر مربع است اما هنوز با این آمار پایین‌ترین آمار را بعد از البرز در کشور داریم. رشد سرسام‌آور جمعیت دلیل این موضوع است. سرعت رشد خدمات‌رسانی به سرعت رشد جمعیت نمی‌رسد و این از دغدغه‌های مسئولان است.

او در پاسخ به این سوال که شما در سمت خود ابقا خواهید شد یا خیر؟ گفت: ما به عنوان یک سرباز هستیم و به فعالیت خود ادامه می‌دهیم تا اینکه به ما بگویند خسته‌ نباشید. به نظرم این سوال را باید از سلطانی‌فر بپرسید. تاکنون در این باره با من صحبتی نشده است. ریش و قیچی دست وزیر ورزش است و تا لحظه‌ای که باشم خدمت خواهم کرد. البته سلطانی‌فر در یک جلسه کلی ملاک بودن یا نبودن مدیران را اعلام کردند که بعد از ارزیابی معاونان و ارزیابی عملکرد استان‌ها به تایید نرسند باید مدیران به فکر شغل دیگری باشند. من امیدوارم که هر تصمیمی گرفته می‌شود به خیر و صلاح کشور باشد.

گل‌محمدی در ادامه نشست خود در مورد ستاد 2020 نیز توضیح داد: ما بعد از یک هفته از اتمام المپیک ریو ستاد 2020 را راه اندازی کردیم تا از ورزشکاران المپیکی تهران حمایت کنیم. جلساتی در حال برنامه‌ریزی است و یکی از دستاوردهای ما همین ستاد 2020 است که به  ریاست استاندار تشکیل می‌شود. امید داریم قولی که داده شده 30 درصد به ملی‌پوشان استان تهران در رقابت‌های جاکارتا و 30 درصد به مدال‌آوران تهران اضافه شود. اینها تعهداتی است که باید به آن عمل کنیم.

مدیرکل ورزش استان تهران در ادامه توضیح داد: 27 صدم درصدی که مجلس برای ورزش تصویب کرده است یک انقلاب برای ورزش بود و کلی به اعتبارات ورزش کشور اضافه شد. درخواست ما این است که سهم استان تهران واقعی‌تر از آنچه که هست دیده شود. این اعتبارات در مجلس انجام شد و چون استان تهران برخوردار تلقی می‌شود سهم تهران در بخش ورزش هم کمتر در نظر گرفته می‌شود. ما شانزدهمین استان در بخش ورزش هستیم. البته در این خصوص بخشی به وزارت ورزش داده می‌شود که امیدواریم وزارت متبوع که در جریان گرفتاری‌های ما هست بخشی را که برای ملی است برای ما لحاظ کند. استان تهران شاید جزو استان‌های برخوردار باشد اما در بخش ورزش اینگونه نیست و محدودیت‌هایی دارد.

او در مورد آمار ورزش همگانی و حرفه‌ای در سطح کشور توضیح داد: ما یک مشکل در بخش آماری داریم که زبان مشترک برای آن وجود ندارد. نگاه وزارت ورزش در سال‌های اخیر به ورزش همگانی کارشناسانه بوده است. بیشتر مواقع آمار ورزش همگانی بین 30 تا 27 درصد ارائه می‌شود که این موضوع از دیدگاه من اشتباه است و باید اصلاح شود. آمار باید از زبان کارشناس گفته شود. ورزش همگانی در سطح کشور و استان تهران رشد کرده اما هنوز برای رسیدن به استاندارد جهانی فاصله زیادی داریم.

گل‌محمدی در خصوص استعفای خلیلی رئیس هیات تکواندوی استان تهران، گفت: بله او استعفا داده است. به خاطر مشغله‌های کاری در نوبت اول من نپذیرفتم و خواستم که با پولادگر مذاکره کنم اما در بار دوم که استعفا دادند ضمن تشکر از کارهای وی، قبول کردیم و منتظر تصمیم رییس فدراسیون هستیم. تکواندو برای تهران مهم است و باید تلاش کنیم که رفتن افراد تاثیری در عملکرد هیات نداشته باشد.

مدیرکل ورزش استان تهران در خصوص استفاده برخی باشگاه‌ها از مکمل‌ها و نحوه برخورد با آنها نیز توضیح داد: حدود 120 باشگاه ورزشی پلمپ شده یا به آنها تذکر داده‌ایم. چندین پرونده در اداره کل پیگیری شده است و توانستیم با رفع تصرفات، بخشی از زمین‌های واگذار شده را برگردانیم. ارزش روز این زمین‌ها بالغ بر 60 میلیار تومان است. این اقدام بزرگی است که سازمان بازرسی هم به ما نامه زد و در این باره از ما قدردانی کرد. ما همچنین توانستیم بیش از 4.5 میلیارد تومان با بخش‌های خصوصی قرارداد ببندیم و امیدواریم برای مابقی بتوانیم اسناد مالکیت را دنبال و پیگیری کنیم.

او در پایان در مورد هیات جودوی استان تهران که با سرپرست اداره می‌شود، گفت: تعدادی از هیات‌ها در تهران با سرپرست اداره می‌شوند. ما از مسئولان مربوطه خواستیم که ظرف دو ماه این موضوع را در دستور کار قرار دهند و تمامی هیات‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند مشکل‌شان برطرف شود. در خصوص جودو خود درخشان این موضوع را به تعویق انداخت اما در این هفته با درخشان ملاقات خواهیم داشت که در مورد هیات جودو نیز تصمیم‌گیری کنیم.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین