کد خبر: ۱۰۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
نتایج ۲، ۵ مطالعه از بیش از نیم میلیون نفر نشان داد، برای افرادی که دچار اضافه‌وزن هستند، هر یک کیلو کاهش وزن برابر با ۲ ماه عمر بیشتر آن‌ها است.
ناطقان: نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان داده است، هر یک کیلو گرم اضافه‌وزن برابر با دو ماه کاهش امید به زندگی است و وزن اضافه می‌تواند به شدت فرد را به مرگ زودرس تهدید کند و این در حالیست که استعمال روزانه یک پاکت سیگار می‌تواند عمر انسان را تا حدود ۷ سال بکاهد.

به گفته محققان، افراد سیگاری بییش از هر قشر دیگری در معرض خطر مرگ زودرس هستند و استعمال سیگار بیش از هر عادت دیگری زندگی فرد را به خطر می‌اندازد. این پژوهش‌ها همچنین نشان داده است، افرادی که تحصیلات عالی دانشگاه را پشت سر می‌گذارند، به ازای هر یک سال تحصیل بیشتر حدود ۱۲ ماه به عمرشان اضافه می‌شود.

محققان اروپایی، استرالیایی و آمریکایی با انجام ۲۵ مطالعه بر روی ۶۰۶ هزار نفر، اطلاعات ژنتیکی و عادات زندگی هر فرد را تحت بررسی قرار دادند و دریافتند، اضافه‌وزن و استعمال سیگار، طول عمر فرد را کوتاه و وی را در معرض مرگ زودرس قرار می‌دهد.

نویسنده و محقق ارشد این پژوهش از دانشگاه ادینبورگ، گفت: «مطالعه ما به بررسی اثر علمی انتخاب شیوه زندگی پرداخته است؛ ما دریافتیم که به طور متوسط، استعمال یک بسته سیگار، هفت سال از طول عمر می‌کاهد؛ در حالی‌که از دست دادن یک کیلوگرم وزن، طول عمر را دو ماه افزایش می‌دهد».

یک نتیجه مثبت این مطالعه این بود که کسانی که تحصیلات خود را پس از مدرسه ادامه می‌دهند، یقینا طولانی‌تر زندگی می‌کنند.

محققان می‌گویند: «ما می‌دانیم که اضافه‌وزن باعث افزایش فشار خون، چربی خون و خطر ابتلا به دیابت می‌شود که در نهایت خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد؛ این مطالعه نشان می‌دهد که ما می‌توانیم مانند ژاپنی‌ها از عادات سالم زندگی پیروی کنیم تا هم‌مانند آن‌ها عمر طولانی داشته باشیم».
 
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین