کد خبر: ۱۰۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
فشارخون بالا خطرات زیادی دارد اما با مصرف برخی موادغذایی فشارخون کاهش پیدا می کند و نیاز به دارو و پزشک پیدا نمی کنید.
ناطقان: بسیاری از افراد با مشکل فشارخون بالا مواجه هستند که خطرات زیادی به دنبال دارد اما برخی موادغذایی فشارخون را کاهش می دهند.

سیر یکی از موادی است فشارخون را پایین می آورد و اگر در خطر فشارخون بالا هستید ارزشش را دارد که دهانتان بوی بد بگیرد زیرا سلامت بدن شما حفظ می شود و از خطر سکته ها در امان می مانید.

سیر حاوی آلیسین است، یک آنتی‌بیوتیک طبیعی که با درمان فشارخون در ارتباط است، سیر برای درمان فشارخون باید خام باشد و به میزان زیاد آن را مصرف کرد، بنابراین می‌توانید آن را به روغن زیتون و آب لیمو اضافه کنید و به‌عنوان سس سالاد به‌کار ببرید یا می‌توانید همین ترکیب را در انتهای پخت برخی غذاها اضافه کنید.

انار خواص بسیاری برای سلامت قلب وعروق دارد، برای درمان فشارخون دانه‌های انار را روی ماست طبیعی بریزید و مقداری بذرکتان خرد شده به آن اضافه کنید، افزون بر این نوشیدن روزانه یک لیوان کوچک آب انار نیز می‌تواند به کنترل فشارخون کمک کند.

فیبر دریافتی خود را برای کنترل فشارخون افزایش دهید به این منظور در غذاهایی مانند سالاد از بذر کتان خرد شده استفاده کنید همچنین در میان وعده آجیل‌های‌خام، هویج یا قطعات کرفس میل کنید، تمام کربوهیدرات‌های مصرفی خود را با غلات کاملی مانند برنج قهوه‌ای، نان و پاستا سبوس‌دارجایگزین و به سوپ خود سبزیجات اضافه کنیدو در کنار ساندویچ به‌جای مصرف چیپس، سبزیجات و سالاد‌ بخورید.

ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا، سالمون وحشی، ساردین و ماهی خال مخالی سرشار از اسید چرب‌های ضد التهابی هستند که به‌عنوان کلسترول‌های خوب نیز شناخته می‌شوند، برای کاهش فشارخون سعی کنید هفته‌ای 2 تا سه مرتبه ماهی میل کنید.

چغندر حاوی نیترات است که از انقباض عروق‌خونی حمایت می‌کند و در نتیجه به کاهش فشارخون منجر می‌شود، آب چغندر را به‌همراه هویج، سیب و زنجبیل بگیرید و آن را به سالادخود اضافه کنید..

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C عبارتند از هویج، مارچوبه، کلم‌بروکلی، جوانه‌گندم، کلم بروکسل، کاکائو، کلم، گوجه‌فرنگی، زغال‌اخته، کیوی و کلمدر کاهش فشارخون بسایرتاثیرگذار هستند، اگر از جوانه‌ها خوشتان نمی‌آید می توانید آنها را در روغن زیتون تفت بدهید و در 10 دقیقه پایانی پخت به آن سرکه بالزامیک اضافه کنید تا طعمی بسیار عالی به‌خود بگیرد.

بدون مراجعه به پزشک فشارخونتان را فوری پایین بیاورید+ اینفوگرافی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین