کد خبر: ۱۰۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
وزارت خارجه بحرین بار دیگر مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله بحرین دخالت می‌کند.
ناطقان: به نقل از المواطن، وحید سیار، نماینده وزارت خارجه بحرین در امور منطقه و شورای همکاری بین‌المللی در دومین کنفرانس اقتصاد و همکاری عربی با کشورهای آسیای میانه و جمهوری آذربایجان در سطح وزیران خارجه و اقتصاد مدعی آن شد که برخی از کشورها از جمله ایران و گروهک‌های تروریستی به منظور ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در امور داخلی کشورهای عربی مانند بحرین دخالت می‌کنند.

وی ادامه داد: این کشورها از تروریست‌ها حمایت رسانه‌ای، مالی و لجستیک می‌کنند و آنها را آموزش می‌دهند و این امر در تضاد با حاکمیت و استقلال دولت‌ها، حسن همجواری، عرف‌های بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

وحید سیار در این کنفرانس که روز دوشنبه در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان و با حضور امام علی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان برگزار شد، در ادامه اظهارات خود بر ادعای اشغال جزایر سه‌ گانه از سوی ایران تاکید کرد و گفت: ایران به اشغال جزایر سه گانه (تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی) پایان داده و به تلاش‌های مسالمت‌آمیز امارات در این رابطه پاسخ مناسب دهد و این مساله را از طریق گفت‌وگوی جدی و مستقیم یا از طریق دادگاه بین‌المللی حل کنند.

مقامات ایرانی همواره اعلام کرده‌اند که موضوع جزایر سه‌گانه مساله‌ای کاملا داخلی ایران است و هیچ مذاکره‌ای در این‌باره انجام نخواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین