کد خبر: ۱۰۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
حدادعادل:
وی افزود: از نظر فقهی یا فلسفه ممکن است افرادی با ایشان قابل مقایسه باشند، اما بنده مقام معظم رهبری را از لحاظ فرهنگی در حوزه علمیه و بین دیگران بی بدیل می دانم، از آنجایی که ماهیت انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، یک شخصیت فرهنگی، رهبری این انقلاب را در دست دارد.
ناطقان: همایش «زعیم ذوفنون» با حضور آیت‌الله علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، علی اکبر ولایتی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد بعد از ظهر امروز(دوشنبه 24 مهر ماه) در کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تصور اول از رهبری تصور فرهنگی است، گفت: بارزترین بعد ایشان، فکری و فرهنگی است، چهره فرهنگی مقام معظم رهبری به نسبت چهره سیاسی ایشان پوشیده مانده است.

وی افزود: از نظر فقهی یا فلسفه ممکن است افرادی با ایشان قابل مقایسه باشند، اما بنده مقام معظم رهبری را از لحاظ فرهنگی در حوزه علمیه و بین دیگران بی بدیل می دانم، از آنجایی که ماهیت انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، یک شخصیت فرهنگی، رهبری این انقلاب را در دست دارد.

حدادعادل با تأکید بر اینکه فرهنگ اسلامی نرم افزار تمدن اسلامی است، بیان داشت: فرهنگ و هویت در گفتمانی که رهبر انقلاب مطرح کرده اند به خوبی قابل عرضه است و آن عزت ملی است؛ عزت با هویت و هویت با فرهنگ تعریف می شود.

وی با اشاره به اینکه در گفتمان رهبری دین مهمترین رکن هویت و مهمترین عنصر، فرهنگ است، ادامه داد: تأکید معظم له بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن از پایه های فرهنگی نگاه رهبری است، از مسائل کلان فرهنگی توجه به رابطه سه فرهنگ اسلامی، ایرانی و فرهنگ غربی است، لذا یکی از معماری هایی که رهبر انقلاب کردند تبیین نسبت های این سه فرهنگ است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیگر خصوصیت منظومه فکری رهبر انقلاب را استقلال فرهنگی توصیف کرد و ابراز داشت: طرح مسأله علوم انسانی اسلامی ناشی از توجه ایشان به استقلال فرهنگی است،  شعارهای سال رهبری عموماً در حیطه فرهنگ عمومی قرار دارد، همچنین تولید گفتمان های فرهنگی از دیگر کارهایی است که رهبری انجام داده اند.

وی افزود: تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنبش نرم افزاری، جنگ نرم، گفتمان بصیرت، مهندسی فرهنگی، نفوذ فرهنگی، سبک زندگی اسلامی و تمدن اسلامی از جمله این گفتمان ها است.

حداد عادل با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر ارزش های آرمانی تأکید می کنند، بیان داشت: یکی از اصول ارزشی معظم له این است که نمونه مثبت را بیان می کنند و جامعه خود وجه منفی را در می یابد، همچنین از جمله نکاتی که ایشان مطرح کردند بیمار بودن روشنفکری در ایران است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رهبر انقلاب زبان فارسی را یکی از ارکان هویتی ایرانیان می دانند، تصریح کرد: توجه مقام معظم رهبری به هنر از مقولاتی است که در این کتاب مغفول مانده است. ایشان کاملاً سلیقه فیلمسازان مختلف و نقاط ضعف و قوت آنها را می شناسند. ایشان در حوزه سینما یک کارشناس هستند و همچنین به حوزه موسیقی، معماری و ... توجه دارند.


منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین