کد خبر: ۱۰۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اشتغال، تولید و بازدهی تولید از مهم‌ترین موارد مدنظر در کشور هستند، گفت: باید بدانیم که ایمنی مردم اهمیتش از این مسائل نیز بالاتر است.
ناطقان: محمد شریعتمداری در مراسم روز جهانی استاندارد که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، شافعی رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از مسئولان صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید به مقوله استاندارد به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه شود و در این راستا از مشاوره‌های ملی و بین‌المللی استفاده کنند، اظهار کرد: شاید کار و اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار باشد و تولید و بازدهی نیز یکی دیگر از مسائل مهم مورد نظر ما باشد اما باید بدانیم که ایمنی مردم اهمیتش با سایر مسائل بالاتر است.

وی ادامه داد: کلیه واحدهای تولیدی مکلفند که در حوزه استاندارد اجباری در کف مطلوبیت قرار داشته باشند و ما هیچ گونه رودربایستی با واحدهای تولیدی در این زمینه نداریم که یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در این راستا صنعت خودروسازی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایمنی و استاندارد در صنعت خودروسازی از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار دولت است، عنوان کرد: علاوه بر صنعت خودروسازی در صنعت غذایی نیز گام‌های قابل اشاره‌ای برداشته شده و حتی به صادرات دست یافته‌ایم اما همچنان کالاهایی وجود دارند که از استاندارد برخوردار نیستند بنابراین انتقال تکنولوژی بر حسب بومی‌ سازی و با رعایت استاندادرهای ایمنی از جمله مواردی است که به صورت ویژه باید مدنظر قرار  گیرد.

شریعتمداری همچنین با اشاره به تعطیلی جایگاه‌های CNG غیراستاندارد خاطرنشان کرد: در مورد جایگاه‌های CNG گزارش‌های خوبی از سوی سازمان استاندارد به رئیس جمهوری  و معاون اول ارائه شد تا تعطیلی واحدهایی که غیراستاندارد هستند در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه ۱۳۰ واحد اخطار گرفته و با تعطیلی روبرو شدند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع استاندارد بسیار مهم و یکی از زمینه‌های رشد و توسعه است، یادآور شد: در دوره اول چهار ساله دولت قدم‌های خوبی در حوزه ملی و بین‌المللی توسط سازمان ملی استاندارد برداشته شد و حرکت پرشتابی را آغاز کردیم اما همچنان با بند ۳۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که تاکید رهبری مبنی بر پوشش استاندارد به کلیه کالا و خدمات است، فاصله داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: استاندارد کف مطلوبیت است و باید پوشش استاندارد در همه فرآیندهای کالایی و خدماتی مدنظر قرار گیرد. در این راستا کالا و خدمات دارای استاندارد اجباری هستند که در اولویت اول قرار دارند اما باید پا را فراتر از این مقوله بگذاریم و به استاندارد به عنوان یک سرمایه‌گذاری مهم برای آینده توجه کنیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین