کد خبر: ۱۰۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
رئیس پلیس پیشگیری ناجا به حرکت بخشی از زیرساخت‌های پلیس به سمت استهلاک اشاره کرد و بر ضرورت توجه به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز پلیس در حوزه فنی و انسانی تاکید کرد.
ناطقان: سردار محمد شرفی در حاشیه اجرای طرح رعد3 که به منظور بیان دستاورد کلانتری‌های پایتخت صبح امروز در مقر پلیس پایتخت اجرا شد، تصریح کرد: پلیس پیشگیری ناجا در کنار دیگر ارکان نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در جامعه برنامه ریزی‌های مفصلی انجام داده است. در همین راستا برخورد با مخلان نظم از اولویت‌های ما قرار دارد و در همین راستا برنامه ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم.

شرفی با بیان اینکه مأموران پلیس پایتخت به ویژه در کلانتری‌ها طرح بسیار خوبی را اجرا کرده و من از آنان تشکر می‌کنم، گفت: توجه به مهارت و افزایش قدرت کشف پلیس، انجام کار گروهی و ایجاد هم افزایی در برخورد با مجرمان و توسعه اشراف اطلاعاتی پلیس بر عملکرد مجرمان عامل مهمی بود که من در اجرای این عملیات‌ها متوجه آن شدم که باید برای اجرایی کردن آن به فرمانده انتظامی تهران بزرگ تبریک گفت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به پرونده‌های مکشوفه پلیس در این طرح اظهار کرد: بخش اعظمی از کشفیاتی که امروز شاهد آن بودیم با استفاده از تکنولوژی‌های روز و ذخیره و حافظه تصاویر ضبط شده در دوربین‌ها به دست آمده بود. اینها نشان می‌دهد که استفاده از تکنولوژی می‌تواند فضا را برای مجرمان ناامن کند و من امیدوارم که در آینده‌ای نزدیک به وضعیت بهتری برسیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره حمایت پلیس پیشگیری ناجا از مجموعه کلانتری‌های تهران بزرگ، گفت: یکی از وظایف ما در ستاد ناجا پشتیبانی از رده‌های دیگر است. در همین راستا در حوزه فناوری و تکنولوژی در تهران نیز پشتیبانی‌های لازم را از کلانتری‌ها انجام خواهیم داد.

سردار شرفی ادامه داد: در صدد خرید خودروهای مجهز به سامانه‌های پیشرفته هستیم و توان مدیریتی و نیروی انسانی را نیز افزایش می‌دهیم و همچنین به دنبال این هستیم تا ایستگاه‌های سیار پلیس را در تهران توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های پلیس منوط به تخصیص اعتبار است، گفت: متاسفانه بخشی از زیرساخت‌های پلیس به سمت استهلاک می‌رود و اگر توجه جدی برای تامین تجهیزات مورد نیاز پلیس نشود وضعیت نگران کننده خواهد بود.

وی به کمبودهای پلیس در حوزه نیروی انسانی هم اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای جهان به ازای هر 1000 نفر هفت نیروی پلیس وجود دارد اما در کشور ما این شاخص 3.5 نفر است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت کلانتری‌ها اظهار کرد: در کلانتری‌هایمان سه درگاه نظارتی وجود دارد. یکی سامانه 197 است که مردم در تماس با آن انتقاد خود را مطرح می‌کنند.

وی افزود: سامانه دیگر ما سامانه 110 است که بر آن نظارت داریم و درگاه دیگر نیز مرکز پایش هوشمند پلیس پیشگیری است که عملکرد کلانتری‌ها را از بدو ورود شهروندان تا خروج از کلانتری تحت نظر دارد.

سردار شرفی اضافه کرد: با استفاده از این سه درگاه خوشبختانه می‌توانم بگویم که رضایتمندی از پلیس پیشگیری و کلانتری‌های ما افزایش داشته و انتقادات نیز رو به کاهش بوده است.

وی افزود: البته بخشی از انتقادات مردم از عملکرد کلانتری‌ها در حوزه خدمات خودرویی ماست که ما در این زمینه با کمبودهایی مواجه‌ایم. این موضوع شهروندان را نگران کرده که البته ما نیز به آن واقفیم و امیدواریم با تخصیص اعتبار به پلیس پیشگیری امکان جذب نیرو و همچنین خرید خودروی بیشتر برای پلیس فراهم شود.

وی درباره اینکه آیا اعتبارات لازم به پلیس پیشگیری تخصیص داده شده، گفت: بخشی از این اعتبارات را داده‌اند و بخشی دیگر از آن همچنان باقیمانده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین