کد خبر: ۱۰۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
طرح ملی آموزش ضمن خدمت شمیم دانش ویژه معلمان و فرهنگیان سرار کشور با همکاری رادیو قرآن و وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.
ناطقان: نشست خبری برنامه" شمیم دانش" طرح ملی آموزش ضمن خدمت معلمان و فرهنگیان‌سراسر کشور با مشارکت رادیو قرآن و وزارت آموزش و پرورش با حضور احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن ،اکبر سرداری معاون کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش احمد دانشفر رییس اداره آموزش های کوتاه مدت مرکز برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش روز شنبه ۲۹ در سالن جلسات رادیو قرآن برگزار شد .

در ابتدا مراسم ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن گفت:۹۱۰ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش در حال خدمت هستند و تربیت بهترین سرمایه‌های کشور در اختیار آنهاست و کار آنها با اهمیت است، اما اینکه در قسمت آموزش قرآن در کشور چقدر تخصصی کار کرده‌ایم، حداکثر توان، ارائه شده و راضی‌کننده نیست، لذا نیاز بود تا رسانه در این مساله ورود کند و در طرح شمیم دانش نیز بالغ بر ۵۱۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی گفت: دوره آموزشی ضمن خدمت شمیم دانش ویژه معلمان و فرهنگیان سراسر کشور هرروز ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه قرآن پخش می شود .این طرح از شش سرفصل تشکیل شده است ،سرفصل های این طرح که زبان قرآن و مفاهیم ، آشنایی با ادبیات داستانی در آموزه‌های قرآن،سبک زندگی قرآنی حفظ سوره ق،مشاوره از منظر قرآن و شیوه‌های تشویق به نماز است .

مدیر رادیو قرآن افزود: برنامه‌ی شمیم دانش روزهای شنبه و سه شنبه با موضوعات زبان قرآن و آشنایی با روش‌های قصه گویی با توجه به آموزه‌های قرآنی به کارشناسی حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، دکتر احمد زرنگار، دکتر فاطمه خلیلی و حجت الاسلام محمد حسن راستگو و روزهای یکشنبه و چهارشنبه با محوریت آموزش حفظ سوره‌ی ق و سبک زندگی قرآنی به کارشناسی استاد مهدی بحرالعلوم و دکتر سید محسن میر باقری همچنین روزهای دوشنبه و پنجشنبه نیز با آموزش مشاوره از منظر قرآن و شیوه‌های تشویق به نماز به کارشناسی استاد علی اکبر مرتضوی کیاسری و استاد سید علیرضا تراشیون تقدیم مخاطبان می‌شود و در پایان دوره نیز با برگزاری آزمون به فرهنگیانی که حد نصاب نمره را کسب کرده‌اند گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

احمد دانش فر رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت مرکز برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، گفت: طرح دوره آموزشی ضمن خدمت شمیم دانش ویژه معلمان و فرهنگیان سراسر کشور از چهار ماه قبل با جلسات کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان رادیو قرآن شروع شد بیش از ده جلسه کارشناسان درباره سر فصل‌ها صحبت کردند و شش سر فصل را انتخاب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سرفصل های این طرح که زبان قرآن و مفاهیم ، آشنایی با ادبیات داستانی در آموزه‌های قرآن،سبک زندگی قرآنی حفظ سوره ق،مشاوره از منظر قرآن شیوه‌های تشویق به نماز است .

دانش فر عنوان کرد: 910 هزار سازمان آموزش و پرورش در رشته‌های مختلف معلم دارد که مشغول به کار هستند از این تعداد 80 هزار نیروی اداری مشغول به کارند بحث آموزشی و قرآن برای معلمان قرآنی شده است که با بررسی‌های که داشتیم به این نتیجه رسیدیم از اساتید در این زمینه استفاده کنیم.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت مرکز برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، افزود: معلمان از طریق سامانه جامع مدیریت می‌توانند با این طرح ارتباط برقرار کنند 510 نفر در این دوره شرکت کنند که حدود 60 درصد می‌شود که 206 هزار نفر آقایان و 304 هزار نفر خانم‌ها در این طرح دوره آموزشی ضمن خدمات شمیم دانش ویژه معلمان و فرهنگیان سراسر کشور شرکت کرده‌اند.

دانشفر تصریح کرد: دوره طرح شمیم دانش را آغاز کرده ایم محتوای ما 6 روز هفته را پر می کند که در دوره اول طرح آموزشی ضمن خدمت شمیم دانش ویژه معلمان و فرهنگیان سراسر کشورشنبه ها زبان قرآن و مفاهیم آشنایی با ادبیات داستانی در آموزه‌های قرآن،یکشنبه ها سبک زندگی قرآنی حفظ سوره ق،دوشنبه ها مشاوره از منظر قرآن شیوه‌های تشویق به نماز،سه شنبه ها زبان قرآن و مفاهیم آشنایی با ادبیات داستانی در آموزه‌های قرآن،چهارشنبه هاسبک زندگی قرآنی حفظ سوره ق،پنج شنبه هامشاوره از منظر قرآن شیوه‌های تشویق به نماز ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه قرآن به اسن سرفصل ها می پردازند.

دانشفر در خصوص آغاز ثبت نام و استقبال معلمان از طرح شمیم دانش عنوان کرد:ثبت نام دوره آموزشی ضمن خدمت شمیم دانش ویژه معلمان و فرهنگیان سراسر کشور از 11 تا 14 مهر ماه آغاز شد اما به دلیل استقبال همکاران و درخواست آنها زمان را برای ثبت نام افزایش داده ایم و معلمان در این طرح ثبت نام کردند معلمان با سامانه مهدوی نیز می‌توانند با این طرح ارتباط برقرار کنند و ما سوالات آنها را پاسخگو هستیم.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت مرکز برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص زمان امتحان دوره آموزشی ضمن خدمت شمیم دانش اظهار داشت:سامانه طرح دوره آموزشی ضمن خدمت شمیم دانش از روز دوشنبه آماده خواهد بود و زمان آزمون را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود :ابتدا آزمون ها به صورت تمرینی برگزارمی شوند تا شرکت کنندگان با سوالات آشنا شوند و تعداد پنج آزمون را برای این طرح در نظر گرفته ایم به این صورت که هر سر فصل پنج آزمون دارد و ازمون نهایی تمام کننده بقیه آزمون ها است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین