کد خبر: ۱۱۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
یک متخصص رادیوتراپی و انکولوژی با اشاره به علائم ابتلا به سرطان کلیه، گفت: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می شوند.
ناطقان: دکتر سید هادی مولانا با اشاره به برگزاری همایش یکروزه RCC (سرطان های متاستایک)، اظهارداشت: هدف از برگزاری این سمینار آشنا کردن پزشکان با آخرین مطالعات درباره سرطان های متاستایک کلیه است و در این سمینار از اساتید مجرب جراح ارولوژی و رادیوانکولوژیست دعوت بعمل آمده و جدیدترین دستاوردها در این حوزه  مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از تومورهای شایع دستگاه ادراری تومورهای کلیوی است البته سرطان کلیه اگر زود تشخیص داده شوند درمان پذیر بوده ولی در مراحل انتهایی و پیشرفته هیچ درمان محکم و قطعی در این زمینه وجود ندارد بنابراین تشخیص به موقع سرطان کلیه بسیار حائز اهمیت است.

این انکولوژیست ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از بیماران در مرحله ای مراجعه می کنند که قسمت های مختلف بدن درگیر شده است بنابراین توجه به علائم این بیماری و مراجعه به موقع به پزشک بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه از شایع ترین علایم این سرطان وجود خون در ادرار است، افزود: مهم ترین علامت هایی که تومور های کلیه در فرد مبتلا ایجاد می کند، احساس سنگینی و فشار در پهلوها ، درد در ناحیه کلیه ، دفع خون در ادرار و لمس توده در ناحیه پهلو است.

این متخصص انکولوژی با اشاره به اینکه برای تشخیص تومورهای کلیوی راحت ترین روش سونوگرافی است، خاطر نشان کرد: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می شوند، چاقی و اضافه وزن، استفاده از رژیم های پرنمک،‌ مصرف زیاد گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده و برخی از شغل ها در صنایع شیمیایی از فاکتور های خطر در این سرطان است.

همایش یکروزه RCC (سرطان های متاستایک) که ۴ آبان ۹۶ در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می شود، دارای امتیاز بازآموزی برای رشته های رادیوانکولوژی، اورولوژی، هماتو انکولوژی و رادیولوژی است.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین