کد خبر: ۱۱۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
رئیس شورای شهر تهران گفت: وضعیت باربری کامیون ها در شهر تهران مناسب نیست و باید ساماندهی شود.
ناطقان: محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با موضوع باربری و فرسودگی کامیون ها بیان کرد: وضعیت باربری کامیون ها در شهر تهران مناسب نیست.

هاشمی با اشاره به باربری خارج از شهر ادامه داد: باربری در خارج از شهر ساماندهی دارد و هر کامیونی می خواهد باری را جابجا کند، ملزم به تهیه برگه بارنامه است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: وجود این بارنامه ها به دقت مشخص می کند که کامیون ها چه کالایی را به چه میزانی و از کجا به کجا منتقل می کنند، بنابراین نمی توانند بیش از حد مجاز بارگیری کنند. لذا از آسیب رسیدن به معابر و پل ها و خطر آفرینی در جاده ها جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در شهر تهران این موضوع قانونمند نبوده و ساماندهی لازم را ندارد، در تهران جایی برای صدور برگه حمل کالا و یا تقسیم بار وجود ندارد، لذا لازم است نسبت به ساماندهی آن تدابیری اندیشیده شود.

هاشمی با اشاره به تردد کامیون های فرسوده افزود: اگر ساماندهی صدور مجوز حمل بار انجام شود، می توانیم زمانی که رانندگان کامیون ها برای اخذ مجوز مراجعه می کنند، وضعیت خودروی آن‌ها را به لحاظ فنی و سن بررسی و کد کذاری کنیم تا از تردد کامیون های فرسوده و دودزا جهت کاهش آلودگی هوا و خطرات رانندگی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این کدگذاری هر کامیونی که مجوز نگیرد و استانداردهای لازم را نداشته باشد، اجازه تررد حتی در شب نیز نخواهد داشت. بنابراین مشکل تردد کامیون های فرسوده در شهر حل می شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید بررسی کنیم که مصوباتی در این زمینه داریم یا نه و اگر چنین مساله ای قبلا مطرح نشده باشد، به زودی طرح آن را آماده و در شورا تصویب کنیم تا باربری در پایتخت قانونمند شده و از مشکلات مربوط به آن کاسته شود.

هاشمی در پایان در واکنش به اظهار نظر بعضی مسئولان در خصوص میزان تاثیرگذاری کامیون ها بر آلودگی هوای تهران گفت: سهم 51 درصدی کامیون ها در آلودگی هوای تهران که مطرح شد، قطعا درست نیست و کمتر از 20 درصد است، اما اگر کل باربری در شهر را شبانه روز در نظر بگیریم عدد آن افزایش می‌یابد و به 50 درصد نزدیک می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین