کد خبر: ۱۱۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
هافبک تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید تیمش پس از شکست برابر الهلال عربستان در بحران نبود.
ناطقان: محسن ربیع‌خواه درباره شرایط این روزهای پرسپولیس و همین طور پیروزی تیمش در داربی هشتاد و پنجم به صحبت پرداخت. هافبک تیم فوتبال پرسپولیس بر این باور است که تیمش فقط بر اثر یک اتفاق برابر الهلال عربستان متحمل شکست شده است و بحرانی در کار نبوده است. البته این بازیکن می‌گوید که قرمزپوشان تهرانی این پتانسیل‌ را دارند که دوباره این راه را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا بپیمایند و حتی به فینال برسند.

در ادامه‌ گفت‌وگوی محسن ربیع‌خواه را با خبرنگار ایسنا می‌خوانید:

* داربی هشتاد و پنجم با پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس برابر رقیب سنتی به پایان رسید. ارزیابی‌ات از این دیدار چیست؟

بازی سختی بود. در همان ابتدای بازی شرایط به گونه‌ای شد که توانستیم به گل برسیم و در ادامه‌  سه امتیاز این بازی را به دست بیاوریم. شرایط به گونه‌ای بود که حریف هم فشار می‌آورد تا گل تساوی را بزند اما ما در کارهای دفاعی خوب عمل کردیم و توانستیم دروازه‌ تیم را بسته نگه داریم. بازیکنان جانانه تلاش کردند تا تیم نتیجه‌ بگیرد و در پایان بازی هم جواب زحمات‌مان را گرفتیم.

* برانکو ایوانکوویچ در چند بازی اخیر تیمش دست به تغییر تاکتیک زده و از دو هافبک دفاعی در ترکیب تیمش استفاده می‌کند، ابتدا نظرت را درباره این تغییر تاکتیکی بگو و در ادامه آیا با کمال کامیابی‌نیا به هماهنگی لازم رسیده‌اید؟

این که تیم تغییر تاکتیک داده است با نظر برانکو ایوانکوویچ بوده است و من نمی‌توانم در این باره اظهار نظری داشته باشم. مطمئنا هر طوری که سرمربی تیم بخواهد باید بازی کنیم و هر جا که از من بخواهد برای تیمم بازی خواهم کرد اما درباره هماهنگی با کمال کامیابی‌نیا باید این را بگویم که بله ما به هماهنگی رسیده‌ایم. اگر بازی‌های اخیر را به دقت تماشا کرده باشید متوجه می‌شوید که ما آن‌قدر عملکرد خوبی داشتیم که کم‌ترین فشار به دروازه‌ تیم ما وارد شد. امیدوارم که در ادامه‌ بازی‌های لیگ هم به همین روند خوب‌مان ادامه‌ بدهیم.

* پس از شکست چهار بر صفر پرسپولیس برابر الهلال عربستان، خیلی‌ها تصور می‌کردند که تیم شما وارد بحران شده است اما پیروزی بعدی نشان داد که پرسپولیس واقعا در بحران قرار ندارد. تو هم این موضوع را قبول دارید؟

بحرانی در کار نبوده است. شکست ما برابر الهلال عربستان یک اتفاق فوتبالی بود که رخ داد و برای تیم‌های بزرگ دنیا هم چنین موضوعی رخ می‌دهد. پاری ‌سن‌ ژرمن فرانسه چهار گل به بارسلونا ‌اسپانیا زد و رئال مادرید هم بارها برابر تیم‌های مختلف متحمل شکست شده است. در دیدار ما برابر الهلال عربستان هم همین اتفاق برای ما رخ داد . یعنی ما به خاطر مسائل فوتبالی بر اثر یک اتفاق آن شکست را متحمل شدیم اما همه دیدند که پس از آن بازی چطور در بازی‌های بعدی پیروزی‌های شیرین کسب و بازی‌های تماشایی را به نمایش گذاشتیم.

* عملکردت در بازی با الاهلی آنقدر خوب بود که مورد توجه همگان از جمله AFC قرار گرفتی، این‌ در حالی است که در دیدار رفت برابر الهلال آن قدر ضعیف عمل کردی که انتقادات زیادی به سمت تو وارد شد. این انتقادات تو را اذیت نمی‌کند؟

اصولا من به انتقادات گوش می‌دهم و سعی می‌کنم که از انتقاداتی که سازنده باشند در کارم و بازی‌ام استفاده کنم اما به انتقاداتی که برای تخریب مطرح می‌شود اهمیتی نمی‌دهم و سعی می‌کنم که فقط با تمرکز بالا کار خودم را انجام دهم. من وظیفه دارم هر جا که مربی از من خواست بازی کنم و علاوه بر اجرای دستورات تاکتیکی سرمربی بهترین عملکرد خودم را ارائه بدهم.

* روز سه‌شنبه باید به مصاف سایپا بروید. این بازی را چطور ارزیابی می کنید؟

سایپا تیم بسیار خوبی است که با علی دایی هم توانسته است شرایط خوبی را در لیگ داشته باشد. آن‌ها بسیار قدرتمند و تاکتیکی عمل می‌کنند و قطعا برابر ما با انگیزه مضاعفی ظاهر می‌شوند اما به‌ هر حال ما سعی می‌کنیم که به روند خوب‌مان در لیگ در برابر این تیم ادامه‌ دهیم.

* برخی معتقدند که تساوی عادلانه‌ترین نتیجه‌ برای داربی هشتاد و پنجم پایتخت بود. آیا تو هم با این نظر موفق هستی؟

فوتبال همیشه این گونه است. دلیل نمی‌شود که اگر یک تیم بهتر بود پیروز میدان باشد، همیشه تیمی که گل برتری را بزند سه امتیاز بازی را می‌گیرد و این جذابیت بازی است ما هم برابر استقلال خوب کار کردیم و آن‌ها هم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما به‌ هر حال ما توانستیم از گل برتری‌مان حفاظت کرده  و در نهایت سه امتیاز بازی را کسب کنیم. در این بازی واقعا بازیکنان از جان و دل مایه گذاشتند و زحمت کشیدند و باید قدردان همه آن‌ها باشیم.

* پس از حذف تیم فوتبال پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، برخی از پیشکسوتان اعلام کردند که تیم به خاطر صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا موفقیت بزرگی را به دست آورده است و حتی پس از حذف هم انتقاداتی نسبت به پرسپولیس مطرح نشد. این موضوع به شما روحیه نمی‌دهد؟

چرا واقعا از همه تشکر می‌کنم. تیم ما واقعا مثل یک قهرمان در لیگ قهرمانان آسیا ظاهر شد. با شرایط و امکاناتی که در اختیار داشتیم صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا افتخار بزرگی برای پرسپولیس محسوب می‌شد. اگر اشتباه نکنم ما فقط در دو بازی در تهران میزبان بودیم و در سایر بازی‌ها از حضور هواداران‌مان محروم شده بودیم و مثل تیم مهمان بودیم. مطمئن باشید اگر بازی برگشت الهلال عربستان در ورزشگاه آزادی انجام می‌شد نتیجه‌ دیگری رقم می‌خورد. من مطمئن هستم که تیم ما با پتانسیلی که دارد دوباره می‌تواند این راه را طی کند و حتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین