کد خبر: ۱۱۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
سفیر ترکیه در ایران با اشاره به سفر اردوغان به ایران و برگزاری چهارمین نشست شورای عالی ایران و ترکیه گفت: مقامات ایرانی نیز به ترکیه سفرهایی داشته‌اند و ظریف نیز طی روزهای اینده به ترکیه سفر میکند.
ناطقان: هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران در مراسم روز ملی ترکیه که یکشنبه شب در سفارت این کشور برگزار شد با اشاره به ایران و ترکیه همسایه نزدیک یکدیگر هستند گفت روابط دو کشور وارد دوره ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به سفر اردوغان به ایران و برگزاری چهارمین نشست شورای عالی ایران و ترکیه گفت: مقامات ایرانی نیز به ترکیه سفرهایی داشته‌اند و ظریف نیز طی روزهای اینده به ترکیه سفر می‌کند و ۲۶ نشست اقتصادی دو کشور نیز بزودی در تهران برگزار می‌شود.

سفیر ترکیه افزود: افزایش همکاری بین ترکیه و ایران به صلح و ثبات در منطقه نیز کمک خواهد کرد همانطور که نشست استانه به روند صلح در سوریه کمک کرد.

پس از آن پیام رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بمناسبت روز استقلال ترکیه قرائت شد.

* شریعتمداری:  اراده رهبران ایران و ترکیه بر گسترش روابط است

در ادامه این مراسم محمد شریعتمداری وزیر صنعت ضمن سخنانی با بیان اینکه ترکیه در روابط خارجی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: مشترکات دینی و قومی ما را به هم ‌پیوند می‌دهد و تاریخ و جغرافیای ما نیز چنین است.

وی با اشاره به روند رو به رشد روابط دو کشور طی سالهای اخیر گفت: اراده رهبران دو کشور نیز بر توسعه روابط است و من امیدوارم همپای روابط خوب سیاسی بتوانیم روابط اقتصادی را توسعه دهیم و به رقم ۳۰ میلیارد دلار برسیم.
منبع: مشرق
برچسب ها: ظریف ، ترکیه ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین