کد خبر: ۱۱۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
شرکت هواپیمایی عربستان اعلام کرد، پس از ۲۷ سال، به دنبال بهبودی روابط دیپلماتیک عراق و عربستان، نخستین پرواز خود را امروز (دوشنبه) انجام می‌دهد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری "واس" عربستان، شرکت هواپیمایی عربستان پس از ۲۷ سال،توقف، نخستین پروازهای خود را بین عربستان و عراق از شهر جده به بغداد آغاز می‌کند.

خبرگزاری رسمی عربستان در شرح این خبر نوشته که این اقدام در راستای پیشرفتی است که روابط بغداد و ریاض شاهد آن است.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی عربستان، حدود دو هفته پیش برای اولین بار پس از سال ۱۹۹۰ شرکت هواپیمایی "فلای ناس" اولین سفر تجاری خود از ریاض به بغداد را انجام داد.
پس از اشغال کویت توسط عراق از اوت ۱۹۹۰ ریاض پروازهای خود به بغداد را متوقف کرد و روابط دو کشور در چند دهه گذشته چندان مستحکم نبوده است، تا اینکه ریاض اخیرا تلاش کرده روابط خود را با عراق بهبود ببخشد.

در همین راستا، در ماه فوریه گذشته عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان برای دیدار با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به بغداد سفر کرد، این اولین سفر وزیر خارجه عربستان به عراق بعد از ۱۴ سال بود. پس از آن العبادی هم در ژوئن گذشته به ریاض سفر کرد و پس از او مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به دعوت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به جده سفر کرد.

همچنین العبادی، هفته گذشته با ملک سلمان بن عبدالعزیز در ریاض در چارچوب نخستین نشست‌های شورای اقتصادی هماهنگی مشترک با هدف تقویت روابط استراتژیک بین دو کشور دیدار کرد.

هدف عراق از تحکیم روابط خود با ریاض به ویژه پس از کاهش قیمت نفت تحقق درآمدهای اقتصادی است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین