کد خبر: ۱۱۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، خدمات و فعالیت‌های حوزه بهداشت در ایام تردد زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.
ناطقان: دکتر راضی ناصری‌فر گفت: نیروهای خدوم حوزه بهداشت در ایام تردد زائران اربعین حسینی تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته‌اند تا بهترین خدمات را به آنان ارائه کنند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که پیام‌های بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع و بروز بیماری‌ها در بین زائران، به آنان منتقل کنیم. بنابراین آموزش چهره به چهره یکی از اهدافی است که در ایام تردد زائران همواره مورد توجه بوده که در این مدت، آموزش و توصیه های بهداشتی به تعداد ۷۵۲ زائر به صورت چهره به چهره منتقل شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: نیروهای بهداشت محیط به منظور حفظ سلامت مواد غذایی مورد مصرف زائران، از موکب‌ها، اماکن و مراکز تولید، عرضه و مراحل پخت مواد غذایی در استان و خصوصا در شهرستان مهران به تعداد ۳۱۰ مورد بازدید کرده اند.

وی تصریح کرد: به منظور اطمینان از در دسترس بودن آب شرب سالم و بهداشتی برای زائران، تعداد ۸۳ مورد کلر سنجی آب در مناطق مختلف انجام شده و برای برخورداری زائران از آب و مواد غذایی، تعداد ۲۳ مورد نمونه‌برداری باکتریولوژی از آب و مواد غذایی صورت گرفته است.

ناصری‌فر اضافه کرد: به منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از فروش و عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی توسط بازرسین بهداشت محیط بالغ بر ۱۸۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد از فروشگاه‌ها، مراکز تولید و عرضه موادغذایی در جمع آوری شده است.

بنابر اعلام وب‌دا، وی بیان داشت: در این مدت همچنین در مراکز بهداشتی و درمانی تعداد ۲۸۰۰ نفر از زائران مورد ویزیت قرار گرفته و از تعداد ۳۳ نفر مشکوک به بیماری، نمونه برداری شده و به ۶۴ نفر از زائران نیز مشاوره‌های پزشکی و بهداشتی انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: همچنین در ایام تردد زائران بیش از ۴۰۸۹ پمفلت آموزشی به منظور ارتقاء وضعیت بهداشت و رعایت آن و جهت بالا بردن سطح آگاهی در بین زائران توسط کارشناسان بهداشت محیط توزیع شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین