کد خبر: ۱۱۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
وزیر کشور با تاکید بر این که مسئله اساسی در رابطه ایران و امریکا نه یک موضوع سیاسی، اقتصادی یا هسته‌ای بلکه بر سر موضوع اسلام است، اظهار کرد: موضوع بدعهدی آمریکایی نه تنها برایشان هزینه‌هایی گزاف داشته که قضاوت‌های جهانی را نسبت به آنها تغییر داده است.
ناطقان: عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین تکریم و معارفه استاندار یزد که در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت 13 آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، این روز را نماد مقاومت، هوشمندی و دشمن‌شناسی مردم کشورمان و از روزهای موثر در انقلاب اسلامی خواند.

وی در ادامه موضوع رابطه ایران و امریکا را برخلاف برخی تحلیل‌هایی که از روی غفلت انجام می‌شود  یک موضوع ساده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی یا علمی و تکنولوژیکی که در راس آن مسئله انرژی هسته‌ای قرار دارد، ندانست و اظهار کرد: موضوع اصلی در این مقوله، اسلام است البته نه آن اسلامی که قبلاً در همین کشور با آمریکایی‌ها همراه بود و نه آن اسلامی که به تولید طالبان و داعش ختم می‌شود، بلکه اسلامی که قدرت نفوذ در دل‌ها و قلوب جهانیان دارد و می‌تواند عقل‌ها و دل‌ها را به تسخیر خود در آورد.

وی با بیان این که آنهایی که ادای حکومت جهانی دارند باید همواره خود را در معرض قضاوت عمومی قرار دهند، تصریح کرد: سوسیالیست‌ها به عنوان مدعیان اجرای عدالت که نیمی از دنیا را نیز به سیطره خود درآورند یا لیبرالیسم‌ها که مدعی آزادی در جامعه جهانی بودند و البته سایر ایسم‌ها هیچکدام نتوانستند علی رغم تمام فعالیت‌هایی که داشتند نمایش واقعی از خود در معرض عموم به نمایش بگذارند چرا که برداشت آنها از عدالت و آزادی ناقص بود.

وزیر کشور عنوان کرد: در واقع خلاء‌های درونی انسان‌ها تنها در ادیان الهی و از جایی صادر می‌شود که بر این امور احاطه داشته باشد نه بطن مردم چرا که به دلیل عقل ناقص بشر، ناقص خواهد بود.

وی دین مبین اسلام را آخرین و کامل‌ترین دین الهی و جمهوری اسلامی را منادی واقعی آن خواند و تصریح کرد: جهان باید بداند که تنها بر اساس عقلانیت دینی، فطرت پاک انسانی و آموزه‌های ناب الهی می‌توان در تسخیر جان‌ها، دل‌ها و عقول بشر موفق بود.

وی گفت: قطعاً آمریکا از قدرت نظامی، اقتصادی و علم و تکنولوژی ما نمی‌هراسد ‌چرا که شاید به مراتب بهتر و بیشتر آنها را داشته باشد ولی این به این معنا نیست که نباید قدرت دفاعی، اقتصاد و علم  خود را تقویت نکنیم چرا که این امر نیز منطبق با اصول دین ماست.

رحمانی فضلی بیان کرد: این که پس از 39 سال انقلاب اسلامی ایران علیرغم تمام فشارها پابرجا ایستاده و امروز آنها برخلاف قول و تعهدشان در یک سازمان بین‌المللی در حساس‌ترین بخش یعنی شورای امنیت با حضور تمام قدرت‌ها زیر تعهداتشان می‌زنند، این نشان از قدرت، کرامت و شان ایران است.

وی معتقد است که این بدعهدی نه تنها برای آمریکایی‌ها هزینه‌هایی گزاف داشته که قضاوت‌های جهانی را نسبت به دولتمردان آمریکا تغییر داده است.

وزیر کشور تاکید کرد: تنها راه کشورمان برای مقابل به استکبار مقاومت و استقامت روی اصول و اعتقاداتمان است و  عقل و تفکر و تدبیر اقتضا می‌کند که تمام جنبه‌های قدرت را متناسب با این اصول برای خودمان فراهم کنیم.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش، یزد را دارای جایگاه وی‍ژه‌ای در تاریخ دانست و گفت: یزد یکی از نمونه‌های عالی جهانی تطبیق انسان و محیط است به نحوی که یزدی‌ها با معماری خود بر شرایط گرم کویر غلبه کرده و آب را از طرق قنوات تامین  و با اقلیم سخت خود با تلاش  و سخت‌کوشی مقابله کرده‌اند.

وی تسلط بر تکنولوژی آب، معماری زیبا و منطبق با شرایط اقلیمی این استان را بیانگر هوش بالای یزدی‌ها خواند و افزود: قطعاً این هوشمندی در تمامی عرصه‌ها در بین یزدی‌ها وجود دارد و از این جهت یزدی‌ها باید الگوساز و پیشتاز باشند که البته هستند و باید آن را در معرض تمام مردم ایران قرار دهیم.

وی با بیان که در حال حاضر نسخه توصیه شده مقام معظم رهبری برای تمام مردم ایران، نسخه اقتصاد مقاومتی است که هم از بعد سیاسی، هم از بعد اجتماعی و هم از بعد امنیتی، محور فعالیت کشور است ، ادامه داد: به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری در چند سال گذشته به آن تاکید دارند.

وزیر کشور در ادامه یزد را یک الگوی بسیار مناسب برای نشان دادن نحوه انطباق انسان و محیط در قالب اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: باید مردم را در ابعاد مختلف اعم از تولید، مصرف و سرمایه‌گذاری و مدیریت بر محور اقتصاد مقاومتی هدایت کنم.

وزیر کشور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از محورهای فعالیت دولت دوازدهم  با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این موضوع ذکر کرد و گفت: خوشبختانه استان یزد از کمترین آسیب‌های اجتماعی در کشور برخوردرا است که همین اندک میزان نیز در شان مردم متدین یزد نیست و باید کاهش یابد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای ارتقای مشارکت و نشاط سیاسی، برگزاری انتخابات‌های قانونی و باشکوه، تقویت آزادی‌های شهروندی و حمایت از رسانه‌ها در حوزه سیاسی، خاطرنشان کرد: در موضوع عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد نیز اعتقادمان به عنوان کسانی که متولی مباحث امنیتی، سیاسی و اجتماعی هستیم، این است که این امور را باید در مراجع اصلی خودش پیگیری کنیم و معتقدیم نباید در این موضوعات که به راحتی قابل حل است، کشور هزینه‌های سیاسی و اجتماعی بپردازد.

وی گفت: در همین رابطه شخصاً با رییس محترم قوه قضائیه، رییس محترم مجلس، همچنین معاون محترم قوه قضائیه و نیز رییس جمهور ملاقات و مکاتبه داشته‌ایم و این موضوع در مسیر قانونی خودش کماکان در حال پیگیری است.

وی گفت: امروز موضوع سیاست داخلی در شرایط کنونی بسیار مهم است به نحوی که الان بیش از اقتصاد مقاومتی نیازمند وحدت و انسجام داخلی در کشور هستیم.

رحمانی فضلی ضعف مسائل اعتقادی و دینی و نبود وحدت و انسجام را محور مشکلات کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در کنار وحدت دینی در کشورمان، به دلیل وجود شعور و اعتقادات دینی و اهتمام هویت ملی و از همه مهمتر وجود مقام معظم رهبری، مردم کشورمان از چنان وحدت و انسجامی برخودار هستند که به این راحتی توسط دشمنان قابل شکستن نیست.

وی محور امنیت کشورمان را مردم خواند و گفت: جمهوری اسلامی در چارچوب شرع و قوانین بین‌المللی، هر نوع تهدیدی را باید مدیریت و برای هر نوع تهدیدی آمادگی داشته باشد که اساس و تکیه این امنیت پایدار مردم هستند.

وی اعتقادات دولت در حوزه فرهنگی را صیانت از باورهای دینی ناب مردم مسلمان کشورمان ذکر کرد و گفت: دولت حفظ اصول و اعتقادات دینی مردم را رسالت خود می‌داند و معتقدیم که جوانان ما باید از لحاظ منطق، عقلانیت و اخلاق و عاطفه و احساس آنچنان با چشمه‌سار جوشان دین آشنا شوند که هر کدام به مانند دژی در برابر هجمه‌های دشمنان بایستند.

وزیر کشور در بخش پایانی سخنانش با قدردانی از زحمات «سید محمد میرمحمدی» استاندار سابق یزد و آرزوی توفیق برای «محمود زمانی قمی» استاندار جدید، از مهمترین معیارهای انتخاب استانداران را داشتن تجربه، قدرت هماهنگی و تعامل، اهتمام به اجرای برنامه‌های دولت و داشتن منشی اعتدالی ذکر کرد و گفت:  با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به جوانان  دولت نیز با همین رویکرد وزرای خود را انتخاب می‌کند و استانداران نیز باید مدیران خود را با این رویکرد برگزینند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین