کد خبر: ۱۱۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
یک روان‌شناسی کودک گفت: توجه به نوع تغذیه و مواد غذایی مورد نیاز کودکان بویژه در سن رشد موجب کاهش رفتارهای خشونت آمیز در کودکان می‌شود.
ناطقان: صدیقه بزازان، کارشناس ارشد مشاوره و روان‌شناسی کودک با بیان این مطلب افزود: رفتارهای خشونت آمیز والدین می‌تواند عاملی برای تشدید رفتارهای نادرست بچه‌ها شود چراکه مهمترین الگوهای رفتاری بچه‌ها پدر و مادرند.

وی ادامه داد: به همین دلیل والدین باید همیشه در دسترس، پیش‌بینی‌پذیر و پاسخگو باشند تا بتوانند به سوالات بچه‌ها به خوبی پاسخ بدهند. اگر در مقابل پرخاش بچه کوتاه بیایند کودک یاد می‌گیرد که همیشه با پرخاش می‌تواند به خواسته‌های خود برسد. در نتیجه رفتارهای نادرست اخلاقی آنها تشدید و به شرطی شدن رفتارهای بچه منجر می‌شود.

این کارشناس ارشد مشاوره و روان‌شناسی کودک با اشاره به رفتارهای تغذیه‌ای در کودکان، افزود: اگر بیماری جسمی‌در کودکان نباشد می‌توان با کم کردن حجم و با افزایش کیفیت غذا مشکلات کمبود ویتامین و موارد مورد نیاز بدن کودک را تامین کرد. ولی حتما باید در زمینه تغذیه تمام موادی که برای رشد کودک از قبیل آهن، کلسیوم منیزیم و غیره نیاز است در خوراک بچه گنجانده شود.

وی اظهارداشت: کمبود آهن دلیل دندان قروچه و جیغ زیاد بچه‌هاست و این اصلی است که پدر و مادرها باید به آن توجه کنند. گاهی اوقات والدین میزان چیزهایی که بچه خورده را فراموش می‌کنند، در طول سن رشد مصرف موادی که برای رشد استخوانها نیاز است باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

بزازان تاکید کرد: خشونت در کودکان مسلما از کمبود همین مواد غذایی منجر می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین