کد خبر: ۱۱۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
پایگاه نشریه «واشنگتن پست» طی گزارشی به استعفای نخست وزیر لبنان پرداخته و می‌نویسد اعلام استعفای وی از عربستان و نیز عدم بازگشت از این کشور موجب ایجاد گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر این مطلب شده که سعد حریری به اراده خود در عربستان سعودی نمانده است.
ناطقان: پایگاه «واشنگتن پست» طی گزارشی به استعفای نخست وزیر لبنان پرداخته و می‌نویسد اعلام استعفای سعد حریری از عربستان و نیز عدم بازگشت از این کشور موجب ایجاد گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر این مطلب شده که وی به اراده خود در عربستان سعودی نمانده است.

واشنگتن پست ضمن اشاره به واکنش دبیر کل حزب‌الله لبنان به این اقدام گزارش داد: سید حسن نصرالله استعفای «سعد حریری» را اقدامی از سوی عربستان توصیف کرده و گفته است که این تصمیم با اراده او نبوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: استعفای ناگهانی سعد حریری موجب ایجاد نگرانی درباره وضعیت بی‌ثبات سیاسی در لبنان شده و گمانه‌‌زنی‌هایی مبنی بر این مطلب به وجود آورده که احتمالا عربستان سعودی با ریاست «محمد بن سلمان» قصد دارد از لبنان به عنوان ابزاری برای رسیدن به حزب‌الله لبنان استفاده کند.

این پایگاه آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود می‌افزاید: نخست وزیر لبنان پس از اعلام استعفا و خواندن بیانیه در تلوزیون عربستان، به لبنان بازنگشته که این امر تردیدهایی مبنی بر این امر به وجود آورده که وی علیرغم میل خود در این کشور مانده است.

واشنگتن پست در پایان گزارش خود ضمن اشاره به بازداشت شاهزادگان سعودی نوشت: استعفای سعد حریری درست در روزی انجام گرفت که ده‌ها نفر از شاه‌زاده‌ها و مقامات عربستان سعودی به اتهام فساد مالی بازداشت شدند؛ اقدامی که نشان از یک رقابت شدید داخلی در راستای به قدرت رسیدن محمد بن سلمان است.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین