کد خبر: ۱۱۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن دیدار با یکدیگر درباره برنامه جامع اقدام مشترک گفت‌وگو کردند.
ناطقان: یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هرو دو در واشنگتن به سر می‌برند، با یکدیگر دیدار کردند.

پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در صفحه رسمی خود در توئیتر گزارش داد که دو طرف در این دیدار درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و عدم اشاعه هسته‌ای گفت‌وگو کرده‌اند.

موگرینی که برای رایزنی با مقامات آمریکایی درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به واشنگتن سفر کرده‌ است، در روزهای آینده در تلاش برای حفظ برجام با قانونگذاران ارشد آمریکا دیدار خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تائید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، سرنوشت این توافق را به کنگره سپرد که اکنون باید درباره آینده آن و وضع تحریم‌های لغو شده به واسطه برجام علیه ایران تصمیم‌گیری کند. این وضعیت سبب شده است تا مقامات اروپایی برای حفظ توافق در کنگره آمریکا تلاش کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آمانو ، موگرینی ، برجام
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین