کد خبر: ۱۱۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
در آستانه مراسم اربعین حسینی نیروهای امنیتی عراق تدابیر شدیدی را برای حمایت از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در شهر کربلا و نجف و مسیرهای منتهی به این شهرها اتخاذ کردند.
ناطقان: به نقل از سومریه نیوز، هزاران تن از نیروهای امنیتی و نیروهای حشد شعبی علاوه بر نیروهای پلیس در خیابان‌های نجف و مسیرهای منتهی به کربلا برای خدمت رسانی به زائران و تامین امنیت آنها مستقر هستند.

فرماندهی پلیس کربلا اعلام کرد، حدود 35 هزار نیروی امنیتی و نظامی در طرح امنیتی امسال برای تامین امنیت مراسم اربعین حضور دارند که نیروهای حشد شعبی نیز بخشی از این طرح هستند.

علاوه بر این به گفته سخنگوی وزارت بهداشت عراق، طرح‌هایی ویژه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران در نظر گرفته شده و علاوه بر اختصاص آمبولانس‌ها و ایجاد بیمارستان‌های سیار، تیم‌های پزشکی برای ارائه خدمات به زائران در مسیرهای حله به کربلا و نجف به کربلا مشغول فعالیت هستند.

همچنین موسسات امنیتی، خدماتی، بهداشتی و نیروی هوایی عراق نیز برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین امسال با یکدیگر همکاری دارند و به گفته رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری کربلا دوربین‌هایی نیز در مسیرهای مختلف نصب شده است.

منابع محلی عراقی گزارش داده‌اند که میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف برای برگزاری مراسم اربعین به شکل دسته‌های بزرگ عزادار به سمت کربلا در حرکت هستند.

نیروهای امنیتی عراق از اولین روز ماه محرم در حالت آماده باش قرار دارند. فرماندهی عملیات بابل با اعلام این خبر گفت: طرح امنیتی مختص زائران اربعین نیز به مدت چهار روز با هدف تامین امنیت شرکت کنندگان در مراسم امسال اجرا می‌شود.

سالانه میلیون‌ها مسلمان از داخل و خارج عراق برای زیارت حرم امام حسین و حضرت عباس (ع) و برگزاری مراسم اربعین وارد کربلا می‌شوند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین