کد خبر: ۱۱۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
در حالیکه در تقویم عراق کمتر از دو روز تا اربعین مانده است خیابان‌ها و شهرهای کربلا و نجف مملو از زائرانی است که برای حضور در این راهپیمایی عظیم خود را به این شهرها رسانده‌اند.
ناطقان: برابر تقویم این کشور روز جمعه مراسم اربعین در این کشور برگزار خواهد شد؛ مراسمی که پیش بینی می‌شود شمار زائران آن بیشتر از سال‌های گذشته باشد. هم اکنون خیابان‌ها و معابر منتهی به حرم امام علی (ع) در نجف و همچنین خیابان‌های منتهی به حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس در کربلا مملو از جمعیت زائران است.

در جاده‌ها نیز به ویژه در مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به کربلا ترافیک‌های سنگین و نیمه سنگین حاکم است،  پلیس عراق به منظور سهولت تردد راهپیمایان، تردد خودرو را در برخی از مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام علی (ع) و حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل در شهرهای نجف و کربلا را محدود کرده تا راهپیمایان و زائران پیاده بهتر و با سرعت بیشتری بتوانند خود را به حرم برسانند.

از ایران نیز تا کنون بیش از دو میلیون زائر از ابتدای ماه صفر تا کنون به کشور عراق سفر کردند که برابر آخرین آمارها حدود 700 هزار نفر پس از زیارت به کشور بازگشته‌اند.

در حال حاضر وضعیت امنیتی کشور عراق مطلوب بوده و هیچ مورد امنیتی در این کشور گزارش نشده است. پلیس و نیروهای امنیتی این کشور طی چندین لایه و با ایجاد گیت‌های مختلف زائران را هنگام ورود به حرم بازرسی بدنی کرده و کیف‌ها و ساک‌ها نیز از دستگاه ایکس‌ری عبور داده می‌شوند.

همچنین به دلیل مسائل امنیتی اجازه بردن تلفن همراه و کفش به داخل حرم حضرت علی (ع) داده نمی‌شود و زائران باید لوازم الکترونیکی و تمامی وسایل همراه خود را به امانتداری‌ها سپرده و یا در مراکز اقامتی خود نگهداری کنند. در اطراف مسیرهای منتهی به نجف و کربلا و همچنین حرم مطهر امام علی (ع) و حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت ابوالفضل موکب‌های متعددی ایجاد شده که زائران می‌توانند به استراحت در آن بپردازند.

با توجه به اینکه مراسم اربعین حدودا کمتر از دو روز دیگر در  عراق برگزار می‌شود همچنان شمار زیادی از زائران در حال ورود به این کشور هستند؛ موضوعی که سبب ازدحام جمعیت در پایانه‌های مرزی زمینی و  هوایی عراق شده است.

با توجه به شرایط آب و هوایی کشور عراق و پیش بینی نقشه‌های هواشناسی دمای هوا طی روزهای آتی در این کشور حدود 30 درجه سانتیگراد خواهد بود اما ورود ریزگردها در این کشور به ویژه شهر کربلا سبب شده تا کارشناسان به زائران توصیه کرده‌اند که از ماسک استفاده کنند. از دیگر مواردی که توصیه می‌شود زائران آن را رعایت کنند استفاده از آب معدنی‌های پلمب شده، همچنین تهیه غذا و خوراکی از مراکز بهداشتی و مطمئن است.

در همین راستا بسیاری از ایرانیان از موکب‌های دستگاه‌های ایرانی به ویژه شهرداری تهران خوراکی‌ها و اقلام مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. نیروهای خدماتی شهری از شهرداری‌های تهران، مشهد، البرز، بندرعباس و ... نیز در شهر نجف دیده می‌شود. برخی از تجهیزات و امکانات خدمات شهری شهرداری تهران هم مانند سطل‌های مکانیزه زباله نیز درنجف وجود دارد و پاکبان‌های شهرداری‌های شهرهای مختلف ایران اقدام به نظافت معابر و خدمات رسانی به زائران کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین