کد خبر: ۱۱۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه این هفته برای شرکت در سیزدهمین نشست وزیران اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی به سمرقند ازبکستان می رود.
ناطقان: مایا کاسیانچیچ سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: موگرینی را در این سفر 'نیون میمکا' (Neven Mimica) کمیسر همکاری بین المللی اتحادیه اروپا همراهی می کند. انتظار می رود که این سفر بر موضوعات امنیتی ، اقتصادی و سیاسی متمرکز باشد و موگرینی در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه ازبکستان شرکت خواهد کرد.

موگرینی در سفر به سمرقند همچنین در کنفرانسی با عنوان 'آسیای مرکزی: گذشته واحد و آینده مشترک ، همکاری برای توسعه پایدار و سعادت متقابل' سخنرانی خواهد کرد. موگرینی همچنین با رئیس جمهوری ازبکستان و وزیران امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی دیدار می کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از سمرقند نیز روز پنجشنبه در بیشکک خواهد بود و با 'الماس بیگ اتامبایف' رئیس جمهوری و همچنین 'سورونبای جینبکوف' رئیس جمهوری منتخب قرقیزستان که روز 15 اکتبر (23 مهر) انتخاب شد و همچنین با صفر اسحاقوف نخست وزیر قرقیزستان دیدار خواهد کرد. این سفر یک ماه پس از آن انجام می شود که شورای اتحادیه اروپا تصمیم به آغاز مذاکراتی در خصوص یک توافقنامه جدید دوجانبه بین اتحادیه اروپا و قرقیزستان گرفت.

در بیانیه سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: موگرینی پیش از این سفر تاکید کرد که آسیای مرکزی برای اتحادیه اروپا از اهمیتی استراتژیک برخوردار است . اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه در مسائلی از امنیت و مقابله با افراط گرایی تا تجارت و حمایت از جامعه مدنی ، شریکانی قوی هستند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین