کد خبر: ۱۱۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
بررسی قیمت اقلام اساسی در آستانه اربعین حاکی از آن است که داغ شدن بازار نذری ها تا حدی تقاضا را تحت تاثیر خود قرار داده است.
ناطقان: بررسی قیمت اقلام اساسی در آستانه اربعین حاکی از آن است که داغ شدن بازار نذری ها تا حدی تقاضا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

با وجود آنکه مسوولان بارها از ذخایر مناسب و کاهش قیمت اقلام در بازار سخن گفته اند، اما در روزهای اخیر قیمت برخی اقلام نظیر شکر،برنج،زعفران و حبوبات بی سر و صدا افزایش یافته است.

براساس گزارش های میدانی از بازار اقلام اساسی اصغری یکی از فعالان صنف می گوید: علی رغم کاهش قدرت خرید خانوار، اما قیمت برخی اقلام در روزهای اخیر با نوساناتی در بازار روبرو بوده است.

یکی از قصابان درباره نرخ گوشت و دام در آستانه اربعین و بازگشت زائران می گوید: در ماه های اخیر قیمت گوشت به سبب کمبود دام در میادین با افزایش چند هزار تومانی روبرو بوده است.

وی نرخ هر کیلو شقه گوسفندی را 44 هزار،ران و سردست با قلوه گاه را 46 هزار، ران خالص 55 و گوشت گوساله را 46 هزار و دام زنده را 16 تا 16 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

گزارش از چند فروشگاه زنجیره ای و بازار عمده فروشان نشان می دهد که قیمت هر کیلو برنج هاشمی 16 تا 16 هزار و 500،برنج گیلان 14 هزار و 700، دمسیاه 14 هزار و 800،لیمو عمانی 33 هزار،لپه 12 هزار،نخود و لوبیا قرمز 12 هزار و 400، لوبیا چیتی 14 هزار و 500،چای 33 تا 40 هزار،شکر 3 هزار و 500، قند 4 هزار و 500 تا 4 هزار و 800 ، هر مثقال زعفران 30 تا 35 هزار، خلال پسته 120 تا 130 هزار و خلال بادام 60 تا 80 هزار تومان است.

همچنین هر کیلو کشک نیم کیلویی با نرخ 3 هزار و 500 تا 4 هزار و شیر بسته به چربی و کیفیت 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 800 تومان به فروش می رسد.

 علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی از ثبات نرخ گوشت در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 38 هزار و 500 تا 39 هزار تومان به مغازه دار و 42 تا 43 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه بازار از رکود  و آرامش خاصی برخوردار است، بیان کرد: با توجه به عرضه مناسب دام  و گوشت درقصابی ها و فروشگاه های زنجیره ای، نوسان خاصی در بازار اربعین رخ نخواهد داد.

به گفته ملکی هر کیلو گوشت گرم استرالیایی با نرخ 33 هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت در روزهای آتی را پیش بینی کرد و افزود: در صورت استمرار روند فعلی، پیش بینی می شود که قیمت گوشت در روزهای آتی در بازار کاهش یابد.
مرغ گران می شود

محمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ به بازار وجود ندارد، اظهار کرد: اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 500 تومان، مرغ آماده به طبخ در عمده فروشی های میدان بهمن 6 هزار و 400 تومان و غرفه های میدان میوه و تره بار سطح شهر 6 هزار و 400 تومان است.

به گفته وی نرخ هرکیلو مرغ در خرده فروشی های سطح شهر  از 6 هزار و 700 تا 7 هزار و 500 تومان متغییر است.

یوسفی از افزایش قیمت مرغ در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد:  در یک ماه اخیر افزایش 25 درصدی قیمت نهاده ها موجب شده که هزینه تمام شده هر کیلو مرغ 400 تا 550 تومان بالا رود، از این رو پیش بینی می شود با پایان صفر و افزایش تقاضا، قیمت مرغ به نرخ واقعی خود برسد.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: با توجه به قیمت حداقلی مرغ در بازار، مردم می توانند نسبت به خرید و ذخیره محصول در فریزرهای خود اقدام کنند تا در روزهای آتی مجبور به خرید مرغ با نرخ های بالاتر نباشند.

یوسفی قیمت مرغ در آستانه اربعین را پیش بینی کرد و یادآورشد: با وجود تعطیلی کشتارگاه ها و مراکز عمده فروشی، تغییر خاصی در قیمت رخ نخواهد داد.
 محدودیتی در عرضه گوشت و مرغ وجود ندارد

یوسف جلوخانی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  با اشاره به وضعیت مناسب ذخایر گوشت و مرغ اظهار کرد: با توجه به آنکه محدودیتی در ذخایر استراتژیک گوشت و مرغ  پشتیبانی امور دام وجود ندارد، مردم  با مراجعه به شرکت پشتیبانی می توانند مایحتاج مورد نیاز جهت نذورات خود را دریافت کنند.

وی افزود: متقاضیان در صورت تمایل به خرید گوشت گوسفندی می توانند میزان مورد نیاز خود را از پشتیبانی امور دام تحویل بگیرند .

جلوخانی قیمت هر کیلو مرغ منجمد را 5 هزار و 800 تومان، گوشت منجمد گوساله 22،گوشت گرم گوسفندی از آسیا میانه 31 و استرالیایی 33 هزار تومان اعلام کرد.
رکود بر بازار میوه و صیفی حاکم است

حسن صابری رییس اتحادیه صنف بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره بار تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت بازار میوه و صیفی گفت: با توجه به فراوانی میوه و رکود حاکم بر بازار ، نوسان خاصی در بازار رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تقاضا تاثیری در قیمت سبزی نداشته است، افزود: اکنون هر کیلو سبزی خوردن هزار و 500 تا 2 هزار تومان و سبزی جور(پلو،آش، قورمه) هزار تا هزار و 500 تومان عرضه می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین