کد خبر: ۱۱۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
احمد خاتمی:
امام جمعه موقت تهران گفت: عربستان یک دخالت صریح و با کمال پررویی کرد و نخست‌وزیر کشوری دیگر را فراخوانده و به او گفت، استعفا بده و متن استعفایت نیز باید همین باشد که ما می گویم. این در عرصه سیاسی یعنی تحت الحمایگی و ذلیلانه‌تر از این نیست.
ناطقان: آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (19 آبان) در سخنانی بیان کرد: اصلاح زبان از راه‌های تحصیل تقوا است.


وی با گرامیداشت یاد دو فیلسوف درگذشته آذربایجانی گفت: هفته آینده سالگرد علامه بزرگ محمدحسین طباطبایی مولف تفسیر المیزان و استاد حوزه است که قلمش، قلم یک رزمنده در عرصه فرهنگی بود، کتاب اصول فلسفه ایشان که سال‌ها پیش منتشر شده است همچنان یک منبع ارزشمند برای مقابله با تفکرات الحادی محسوب می‌شود. همچنین علامه محمدتقی جعفری که آثار ارزشمند و کتب مفید بسیاری از خود باقی گذاشت نیز خود را رزمنده عرصه فرهنگ می‌دید.


خطیب موقت نماز جمعه تهران با گرامیداشت یاد شهدای مرزبان در حادثه چالدوران افزود: این مرزبانان در مصاف با ضدانقلاب به شهادت رسیدند لذا از همه عزیزان نیروهای مسلح نظامی و انتظامی سپاسگذاریم که با فداکاری‌هایشان کشور را به‌عنوان کشوری نمونه و زبانزد در عرصه امنیت ساخت.


آیت‌الله خاتمی با اشاره به مراسم راهپیمایی اربعین عنوان کرد: اربعین به حق یک حماسه بزرگ و بی‌نظیر است، این عادی نیست بیش از 20 میلیون نفر فرادین که مسیحی هم هستند، فرامذهب که برادران اهل سنت هم حضور داشتند و فراکشور که از همه کشورهای دنیا بودند و فراقوم و نژاد در این مراسم شرکت کنند. نظم کاملاً مردمی و خودجوشی در این مراسم حاکم بود و مقام معظم رهبری نیز درباره این مراسم گفته‌اند خداوند این مراسم را خلق کرده است. امیدوارم قدرش را بدانیدو ثبات قدم داشته باشید.


وی خطاب به زائران شرکت‌کننده در مراسم راهپیمایی اربعین گفت: زائرانی که رفتند و برگشتند با استشمام عطر امام حسین انشاء‌الله بیش از گذشته اخلاق دینی و ایثارگری را مد نظر قرار دهند. ناسپاسی است که از مردم عزیز عراق تشکر نکنیم که عزتمندانه از زائران اباعبدالله پذیرایی کردند.


خطیب موقت نماز جمعه تهران با تشکر از مردم تهران خاطرنشان کرد: راهپیمایان دیروز مراسم 17 کیلومتری میدان امام حسین تا مرقد عبدالعظیم حسنی را با پای پیاده طی کردند. کسانی که زیر پوست تهران را تحلیل می‌کنند این را ببینند که آغاز این جمعیت به مرقد رسیده بود و پایان آن هنوز میدان شهدا بودند و این اجتماع به‌صورت کاملاً خودجوش بود که نشان می‌دهد زیر پوست تهران تدین و عشق به اهل بیت موج می‌زند و اگر ناهمواری هم وجود دارد نباید آنچنان بزرگ شود که این جلو‌ه‌های مقدس پنهان شود.


آیت‌الله خاتمی خطاب به بیگانگان گفت: این جماعت که برای راهپیمایی از خانه‌هایشان بیرون آمدند تربیت شدگان مکتب هیهات من‌الذله هستند که اگر دشمن بخواهد آسیبی وارد کند، دندان‌هایش را در دهانش خرد می‌کنند. لذا آن جماعت راهپیمایان و این جماعتی که امروز در نماز جمعه تهران و سایر استان‌های کشور شرکت کرده‌اند زبان حال و قالشان این است که ما پیرو حسینیم، ذلت نمی‌پذیریم.


وی یادآور شد: از خبرهای مسرت‌بخش هفته گذشته و هفته‌های قبل‌تر، خنثی شدن توطئه اسرائیل جدید در منطقه بود همه‌پرسی در اقلیم کردستان توطئه‌ای است برای اینکه اسرائیل جدیدی در منطقه درست کنند. مسئولان ایرانی و عراقی سردسته این اقلیم را نصیحت کردند اما او لجبازانه سر موضعش ایستاد و این همه‌پرسی را برگزار کرد و بعد از برپایی همه‌پرسی کاملاً فهمید که در میدان رژیم صهیونیستی و آمریکا بازی کرده است.


خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: درود بر ملت عراق که سریع  کرکوک را گرفت. کرکوکی که روزی 35هزار بشکه نفتش غارت می‌شد و پول‌هایش به جای رسیدن به دست مردم کردستان به حساب شخصی می‌رفت. خوشبختانه بدون ریختن خون از دماغ کسی این توطئه خنثی شد.


وی خطاب به مسئولان کردستان عراق گفت: یک بار تجربه بس است و حالا همراه با دولت یکپارچه عراق شوید و بازیچه رژیم صهیونیستی و رژیم خیانتکار آمریکا نشوید.


آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: به فضل خداوند طومار گروهک جنایتکار داعش در عراق و شام پیچیده شد آنهایی که آرزوی دولت بزرگ عراق و شام را داشتند، رفتند و یک پرونده سراسر خیانت و جنایت برایشان باقی ماند.اگر بخواهند تاریخ عصر معاصر را بنویسند برخی از صفحات آن باید به افعال سیاه این جنایتکاران صهیونیستی اختصاص یابد.


وی گفت: دنیا باید از نظام مقدس اسلامی و فتوای مرجعیت، دولت و ارتش عراق و همچنین حشدالشبی و دولت سوریه تشکر کند که این خطر را از کنار گوش بشریت راندند به خصوص از سردار قاسم سلیمانی که مسئولیت مستشاریش را به خوبی ایفا کرد و هم اکنون در داغ ارتحال پدرشان نشسته‌اند که به ایشان تسلیت می‌گوییم.


خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: غربی‌ها ائتلاف ضدداعش تشکیل دادند اما با عوام‌فریبی نه تنها کاری ضد آنها نکردند بلکه مستند می‌گوییم در مواردی به آنها کمک هم کردند. اروپا و آمریکا داعش را می‌خواهند اما مدیریت شده به‌طوری‌که به ایران نیش بزند و نیشی نصیب آنها نشود.


آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: اگر ایران در عرصه مبارزه با داعش وارد نمی‌شد این پیروزی‌ها محقق نمی‌شد عده‌ای می‌گفتند چکار دارید که به محو داعش کمک می‌کنید و مخارجی در این باره می‌دهید، کسانی که آن روز این حرف‌های نادرست را می‌گفتند امروز فهمیدند اگر ایران نبود باید با داعش در خیابان‌های تهران و استان‌های بزرگ مرزی‌مان می‌جنگیدیم، خدا سایه رهبری را نگه دارد که مدیریت‌ها با ایشان بود.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره سعد حریری و استعفایش در عربستان عنوان کرد: عربستان یک دخالت صریح و با کمال پررویی کرد و نخست‌وزیر کشوری دیگر را فراخوانده و به او گفت، استعفا بده و متن استعفایت نیز باید همین باشد که ما می گویم. این در عرصه سیاسی یعنی تحت الحمایگی و ذلیلانه‌تر از این نیست.

آیت الله خاتمی تأیید کرد: سعد حریری می‌دانست که این بساط در عربستان برایش مهیا می‌شود و می‌توانست به این کشور نرود، ولی رفت و ذلت خود را نشان داد. عربستان امید‌ها به لبنان داشته و دارد آن‌ها لبنانی در هم ریخته و آشوب‌زده می‌خواهند و آرامش در لبنان مورد نفرت این دولتی است که پایش در همه جنایات دیده می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: آفرین بر رهبر مجاهد حزب‌الله سید حسن نصرالله که به‌عنوان یک رهبر درست هدایتگری کرد و در شرایط فعلی رئیس جمهور لبنان نیز با او همراه است و امیدواریم توطئه این توطئه‌گران در لبنان هم کور شود.

وی درباره حوادث عربستان نیز گفت: حتماً درباره دستگیری‌های اخیری که این روز‌ها حاکم تازه به دوران رسیده عربستان که عملاً ولیعهد است، شنیده‌اید اگرچه امضای شاه سعودی او را دخیل در همه جنایاتی که می‌شود می‌کند. همه این جنایات زیر سر این جوان ناپخته است.

آیت الله خاتمی گفت: در عربستان جنایتکاران دیروز و امروز با هم درافتاده‌اند که این خود یک بازی زرگری است و ولیعهد در سفر اخیر یک میلیارد دلار به ترامپ پول داده تا به سلطنت برسد. اواخر رژیم شاه هم دیدیم شاه برای اینکه بر مسند قدرت باقی بماند وفادارترین‌هایش را دستگیر کرد، اما مردم تحت تأثیر قرار نگرفتند و امیدواریم این زلزله‌ها و حوادث پایان کار رژیم سعودی باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: این جوان ناپخته مدام ایران و حزب‌الله را تهدید می‌کند که چنین و چنان می‌کند. خجالت بکشید شما یمن را با خاک یکسان کرده‌اید، سازمان ملل می‌گوید قحطی بی‌نظیری دریمن اتفاق افتاده و انگار خوراک شما کشتار انسان‌هاست.

وی تصریح کرد: بزرگتر از شما‌ها که صدام بود با این ملت درافتاد و سرانجام این ملت او را به روز سیاه نشاند شما که عددی حساب نمی‌شوید از این کار‌های بچه‌گانه دست بردارید. اگر این حرف‌ها ادامه یابد و به خیال خام خود وارد عرصه عملی شوید یک سیلی خواهید خورد که نتوانید از جایتان بلند شوید.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین