کد خبر: ۱۱۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با انتشار بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به اظهارات معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد.
ناطقان: متن این بیانه به شرح زیر است:

بدین وسیله مراتب اعتراض خود را نسبت به بیانیه مورخ 18 آبان 1396 معاون وزیر خارجه انگلستان در امور خاورمیانه اعلام می‌دارد. بسیار جای تعجب و شگفتی دارد که وزارت امور خارجه بریتانیا با اشاره به گزارش ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در خصوص ماهیت ایرانی موشک پرتاب شده اخیر به فرودگاهی در عربستان، خواهان ایفای نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در بحران یمن شده است.

نیاز به توضیح نیست که کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان و مردم بی‌گناه و بی‌دفاع یمن و از بین بردن تاسیسات زیربنایی این کشور طی دو سال گذشته توسط ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی و با استفاده از تسلیحات و ادواتی که از سوی برخی کشورهای غربی و از جمله بریتانیا در اختیار این گروه قرار گرفته باعث کشتار وسیع انسان‌های بی‌گناه و ایجاد قحطی، شیوع وبا و سایر بیماری‌های عفونی شده است.

اقدام اخیر نیروهای ائتلاف در محاصره کامل این کشور و بستن کلیه خطوط ارتباطی و مواصلاتی نیز باعث شده تا امکان کمک‌رسانی و رسیدگی به امور آسیب دیدگان با مشکل مواجه شود و بنا به گزارشات اخیر سازمان ملل متحد در صورتی که این وضعیت ادامه یابد یمن با قحطی و بحران انسانی بی‌سابقه قرن مواجه خواهد شد که عوارض آن سایر نقاط دنیا را نیز متاثر خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر توقف سریع کشتار مردم بی‌گناه و لزوم پایان دادن به بحران یمن تاکید داشته است. طرح چهار ماده‌ای که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سال 2015 به دبیرکل سازمان ملل متحد ارائه کرد، امروز و بعد از گذشت دو سال از کشتار و قتل عام مردم بی‌گناه یمن همچنان معتبر و برای حل بحران قابل استفاده است. این طرح شامل آتش بس فوری، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، گفت‌وگوهای یمنی ـ یمنی و تشکیل  دولت فراگیر است.

در این بیانیه آمده است: در انتها از دولت بریتانیا و دیگر کشورهای صادرکننده تسلیحات به کشورهای عضو ائتلاف انتظار می‌رود ضمن قطع کمک‌های تسلیحاتی به عربستان سعودی و دیگر کشورهای عضو ائتلاف، به پایان دادن حملات نظامی و تخریب زیرساخت‌های یمن کمک کرده و با ایجاد آتش بس هرچه سریع‌تر طرف‌های درگیر را برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی به پای میز مذاکره دعوت می‌کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین