کد خبر: ۱۱۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و فرابورس در دانشگاه تهران امضا شد.
ناطقان: این تفاهم‌نامه با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و دکتر شاهپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بین پارک علم فناوری دانشگاه تهران و فرابورس ایران و با هدف همکاری در زمینه‌های علمی- پژوهشی با در نظر گرفتن تمام امکانات و توانایی‌های طرفین در زمینه امور مربوط به حوزه فرابورس، سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی محصولات فناورانه به امضا رسید.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در جلسه انعقاد تفاهم نامه اظهار کرد: اگر بخواهیم آینده کشور را تصور کنیم باید ببینیم که داشته‌هایمان در چه چیزهایی است. همه پذیرفته‌ایم که دانش، پایه توسعه است، اما این باور و احساس را باید به یک باور قلبی برسانیم که به نظر می‌آید هنوز فاصله زیادی با این وضعیت داریم.

وی بزرگ‌ترین سرمایه ملت را جوانان تحصیل کرده و پژوهشگران برشمرد و گفت: یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران موقعیت علمی آن و شناختی است که دنیا از دانش‌آموختگان ما داردو به راحتی آنچه که در ایران پرورش یافته در جهان جای خود را باز کرده است و یکی از سفیران و پیام آوران کشور ما همین دانش‌آموختگان هستند.

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه کشور فعالیت‌های خود را به نیازهای جامعه و اقتصاد دانش‌بنیان گره می‌زند. تفکر ما بر این است که اگر این ظرفیت دانشگاهیان در خدمت جامعه قرار نگیرد، راه حل دیگری برای توسعه کشور نخواهیم یافت.

دکتر نیلی احمدآبادی با بیان اینکه طرح شهر دانش کاملاً از طرف دولت و نهادها پذیرفته شده است، افزود: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی که اولین پارک علم و فناوری دانشگاهی را تأسیس کرده است که با توسعه شهر دانش عمده فضای آن به پارک و علم و فناوری اختصاص خواهد یافت، موقعیت ویژه‌ای دارد و شهر دانش آن اکوسیستم شهر تهران را تغییر خواهد داد.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: نکته بسیار مهم دیگر اتصال به بازار و شبکه‌های جهانی است. علاوه بر آن صندوق VC در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده است که معاونت سرمایه گذاری و توسعه وظیفه دارد که آنچه را که در دانشگاه است، در کنار پارک تبدیل به سرمایه کند.

وی در پایان گفت: بورس امروز به جای اینکه به شرکت‌های سود ده مشخص بپردازد، می‌خواهد وارد اقیانوسی شود که آن را کشف کند و از این اقیانوس به جامعه و کشور ثروت تقدیم کند. ده هزار دانشجوی دکتری عدد کمی نیست. این سرمایه بزرگ منابع انسانی و دانش به سمت جامعه در حال حرکت است که اتصال متقابل ما و فرابورس توانمندی‌ها را افزایش خواهد داد.

دکتر شاهپورمحمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با بیان اینکه زمان خرید و فروش و قیمت‌گذاری ثروت‌های زیرزمینی تمام شده است و امروز ما باید دانش را خریداری کنیم، گفت: تفکر من بر این است که زمان و عمر مهم‌ترین چیزی که در اختیار انسان‌ها است و ارزش آن با تحصیلاتی که افراد می‌کنند در ارتباط است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی اظهار می‌کنیم ده هزار نفر دانشجوی دکتری در دانشگاه تهران است، اشاره به یک پتانسیل بزرگی داریم که اگر نتوانیم در نوآوری و بهره‌وری برای کشورمان کاری انجام دهیم، عقب خواهیم ماند و اگر بورس‌های ما مبتنی بر خلق ارزش قیمت سهامشان تعیین نشود، حتماً مسائل عدیده ای بروز خواهد کرد.

دکتر محمدی با بیان اینکه تقویت رابطه بین بازار سرمایه و دانشگاه از جمله کارهایی است که باید صورت گیرد، عنوان کرد: این مسئله از چند جهت مهم است؛ یکی اینکه ما به بسترهای فناوری نیاز داریم که در داخل می‌تواند از این طریق تأمین شود. در کشور ما در حال حاضر امکان تولید در همه زمینه‌ها فراهم است که امیدواریم از توان دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور بتوانیم استفاده کنیم.

وی افزود: دومین خاصیت این است که قیمت‌گذاری فناوری و دانش را یاد بگیریم و بازار سرمایه جایی است که عرضه و تقاضا قیمت دانش را تعیین می‌کند. همین به دانشجوی دکتری و استادان ما انگیزه می‌دهد که دانش تولید کنند. باید بازار سرمایه معرفی و فرهنگ‌سازی شود و برای این منظور بهترین مکان دانشگاه‌ها هستند.

راه‌اندازی دفتر فرابورس در دانشگاه، همکاری در حوزه‌های آموزشی و ارتقای دانش تخصصی مربوط به فعالیت‌های فرابورس، راه‌اندازی و مدیریت اتاق سرمایه، راه‌اندازی تالار منطقه‌ای فرابورس در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و.... از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین