کد خبر: ۱۱۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عبدالرضا باقری را با سمت قائم مقام خود منصوب کرد.
ناطقان: عبدالرضا باقری که پیش از این ریاست مرکز هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم را برعهده داشت با حفظ سمت، به عنوان قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد.

در حکم وی آمده است: با عنایت به مراتب تعهد، تخصص، شایستگی و سوابق ارزشمند جنابعالی در زمینه آموزش عالی، به موجب این حکم با حفظ سمت به عنوان قائم مقام اینجانب منصوب می شوید.

منصور غلامی در این حکم پیگیری اجرایی شدن برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، پیگیری امور مربوط به سیاستگذاری، نظارت و هدایت امور در ستاد، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و واحدهای تابعه، ساماندهی فعالیت های مربوط به تقسیم کار و تعیین وظایف در حدود اختیارات واحدها و انجام اقدامات لازم به منظور ایجاد انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر بین کلیه واحدهای ستادی اعم از معاونت ها، مراکز و سایر واحدها را جزء موارد مورد انتظار خود از عبدالرضا باقری ذکر کرد.

وی یادآور شد: بدیهی است کلیه معاونان، رؤسای مراکز، سازمان های تابعه، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و سایر مدیران همکاری لازم را در هر سطحی ارائه خواهند کرد. امید است با استعانت از خداوند متعال و اتخاذ رویکرد توام با عقلانیت و اعتدال و با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام وظایف محوله موفق باشید.

عبدالرضا باقری متولد سال ۱۳۳۷ در شهر یزد است. وی استاد پایه ۳۱ دانشگاه فردوسی مشهد می باشد و تاکنون راهنمایی بیش از ۵۰ پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری را به عهده داشته است. و دارای آثار علمی متعددی است و تا کنون ۱۱۹ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر داخلی، ۴۵ مقاله در مجلات معتبر خارجی، ۱۴۹ مقاله در همایش های داخلی، ۴۰ مقاله در همایش های بین المللی و ۲۷ عنوان کتاب درسی و تخصصی از وی منتشر شده است.

وی افزون بر فعالیت های گسترده علمی و پژوهشی، مسئولیت های اجرایی مختلفی از جمله ریاست دانشگاه فردوسی مشهد (از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۴)، عضویت در شورای علوم و آموزش عالی، هیات امنای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور بر عهده داشته و در دولت یازدهم نیز به عنوان قائم مقام معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج و نیز مشاور وزیر و رییس مرکز هیات های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به کار بوده است.

قائم مقام جدید وزیر علوم، همچنین افزون بر مسئولیت های یاد شده، با تاسیس بنیاد دانشگاهی عام المنفعه و نیکوکاری در دانشگاه فردوسی مشهد، پایه گذار بنیادهای خیرین در آموزش عالی کشور بوده و با توسعه این بنیادها در دولت یازدهم، اکنون شمار بنیادهای خیرین فعال در حوزه آموزش عالی به ۶۵ بنیاد در دانشگاه های سراسر کشور رسیده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین