کد خبر: ۱۱۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
سه روز از زلزله غم‌بار غرب کشور می‌گذرد؛ زلزله‌ای که با به دوش کشیدن عدد بزرگ ۷.۳ ریشتری، کمر بسیاری از خانواده‌ها را شکاند و ملت ایران را در سوگ نشاند.
ناطقان: سومین روز زلزله در حالی آغاز شد که ساکنان مناطق زلزله‌زده، شب گذشته را در کنار ویرانه‌های باقی مانده از منازل خود یا سازه‌هایی که ترس ناشی از پس‌لرزه اجازه حضور در داخل آن را نمی‌داد، به صبح رساندند. اکثر این افراد هم‌اکنون در چادرهای توزیع شده یا چادرهای شخصی ساکن شده و برخی دیگر نیز در خودروهای سواری‌شان شب را گذراندند.

امدادرسانی به زلزله‌زدگان و آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله همچنان ادامه دارد و تاکنون برابر آخرین آمارها ۹۳۸۸ مجروح از زمان وقوع زلزله تاکنون به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند. این در حالیست که تعداد جان‌باختگان تا کنون ۴۳۲ تن اعلام شده است.

عملیات آواربرداری و جست‌وجو در مناطق زلزله‌زده تقریبا به اتمام رسیده و عمده ساکنان این مناطق نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

تیم‌هایی از وزارت بهداشت نیز مسئولیت توزیع کلر برای سالم‌سازی آب آشامیدنی شهروندان مناطق زلزله‌زده را برعهده گرفته و با حضور در شهرها و روستاهای مختلف آموزش‌های لازم را درخصوص استفاده از این محلول به زلزله‌زدگان می‌دهند. روند امدادرسانی گرچه در تمامی مناطق زلزله‌زده در حال انجام است اما به نظر می‌رسد که در روستاها باید توجه بیشتری به زلزله‌زدگان صورت بگیرد.

میزان خرابی‌ها و خسارات جانی در شهر ازگله که کانون زمین‌لرزه بود نیز کمتر از شهرهایی همچون سرپل ذهاب است. یکی از ساکنان ازگله درباره علت این موضوع به خبرنگار ایسنا گفت: در ازگله نیز خرابی بالا بود اما با توجه به اینکه تعدادی از واحدها نوسازی یا مقاوم‌سازی شده بودند، میزان تخریب‌ها کمتر به چشم می‌آید. از سوی دیگر پیش از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری یک زلزله با قدرت حدود ۴.۵ ریشتر این منطقه را لرزانده بود که به دنبال آن تمامی ساکنان این منطقه به خیابان آمده بودند و در همین حین زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری رخ داد که همین موضوع باعث کاهش خسارات جانی ناشی از زلزله شد.

جریان برق گرچه در بسیاری از مناطق زلزله‌زده وصل شده است اما همچنان برخی از نقاط شهری و روستاها فاقد جریان برق هستند. در برخی از این مناطق نیز همچنان جریان آب وصل نشده است.

موج کمک‌های مردمی نیز به مناطق زلزله‌زده رسیده و گروه‌های مختلف مردمی اقدام به توزیع اقلام میان زلزله‌زدگان می‌کنند. این اقلام عمدتا با نظارت یا همراهی نماینده‌ای از نیروهای مسلح میان زلزله‌زدگان توزیع می‌شود. پلیس راه نیز به منظور افزایش سرعت امدادرسانی اقدام به اعمال محدودیت ترافیکی در معابر منتهی به مناطق زلزله‌زده کرده و فرمانده پلیس راه نیز از شهروندان خواسته است تا کمک‌های خود را به جمعت هلال‌احمر استان کرمانشاه تحویل دهند.

این در حالیست که مدارس استان کرمانشاه امروز  نیز تعطیل است.

۱۰:۰۶*

مشکل برق مناطق زلزله زده برطرف شد/ کاهش نیاز به آب بسته بندی

مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: تا دیشب تقریبا ۱۰۰ درصد معابر و مراکز حیاتی و همچنین عمده مشترکان برق‌دار شدند و در حال حاضر شرایط خوبی برای برق‌رسانی به مناطق زلزله زده داریم.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برق‌دار شدن منازل مسکونی، اظهار کرد: هنوز برخی از مردم به علت خرابی به منازل خود رجوع نکرده‌اند به همین دلیل آماری از برق‌دار شدن آن مناطق نداریم، اما به طور عمده باید گفت که مشکل برق مناطق زلزله زده به طور عمده برطرف شده است.

۱۰:۰۲*

شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۹۳۸۸ تن رسید

معاون درمان وزیر بهداشت از افزایش شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۹۳۸۸ نفر خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی با بیان اینکه شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۹۳۸۸ تن رسیده است، گفت: ۱۰۱۱ نفر از مصدومان در بیمارستان‌های کرمانشاه، ۳۴۰ تن در بیمارستان‌های تهران و البرز و همدان بستری هستند.

۰۹:۵۱*

اسامی مصدومان انتقالی زلزله کرمانشاه به تهران در ۲۳ آبان

روابط عمومی اورژانس کشور لیست اسامی مصدومان زلزله‌زده کرمانشاه که شب گذشته به تهران منتقل شده بودند را اعلام کرد.

این اسامی با کلیک به‌روی این تیتر قابل مشاهده است.

۰۹:۴۰*

نیاز فوری مناطق زلزله‌زده به کانکس‌های بهداشتی +فراخوان وزارت بهداشت

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به تخریب ۲ بیمارستان، ۱۹۰ خانه بهداشت و هفت مرکز جامع سلامت در مناطق زلزله‌زده، ضمن دعوت از خیرین برای مشارکت در ساخت این مراکز بهداشتی - درمانی، از نیاز فوری به تامین حدود ۳۰ کانکس جهت تامین نیازهای بهداشتی ساکنان مناطق زلزله‌زده خبر داد.

۰۹:۲۷*

دستور مدیرعامل تامین اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان و مصدومان زلزله کرمانشاه

دکتر نوربخش در جریان این عیادت با مصدومان بستری گفتگو و  بر ارائه خدمت مطلوبتر به آسیب دیدگان این حادثه تاکید و دستورات لازم را صادر کرد.

این خبر تکمیل می‌شود


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین