کد خبر: ۱۱۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰
محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت نکردن رژیم غذایی سالم و مصرف انواع خوراکی‌ها به صورت همزمان بدون در نظر گرفتن طبع گرم یا سرد آنها می‌تواند باعث بیماری سردی معده و مشکلات فراوان شود.
ناطقان: محمد امین افرا، اظهار کرد: سردی معده دارای علائمی نظیر دل درد، اسپاسم عضلات شکمی، اسهال یا گاهی اوقات یبوست، احساس تهوع و بی حالی است که برای درمان آن روش‌های ساده و موثری می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: برای درمان این مشکل در مرحله اول رعایت رژیم غذایی اهمیت فروان دارد، هر فردی دارای یک مزاج است و خوردن غذاهای طبع دیگر می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شود.

این محقق طب اسلامی خاطرنشان کرد: نوشیدن چای بابوبه یکی از راه‌های برطرف کردن التهاب و سردی معده است، می‌توان این چای را همراه با نبات یا لیمو ترش مصرف کرد تا علاوه بر درمان، مشکل اسیدی شدن و سردی معده با عوامل عفونت‌زا در دستگاه گوارش هم مبارزه کند.
وی با اشاره به اینکه برگ‌های شفابخش نعناع از دیرباز به عنوان یک داروی بی‌رقیب برای درمان مشکلات معده مشهور بوده، تصریح کرد: با جویدن برگ نعناع یا عرق نعناع و چای نعناع تا حدودی می‌توان مشکلات ناشی از سردی معده را برطرف کرد.
افرا خاطرنشان کرد: دانه رازیانه هم یکی از خوراکی‌های بسیار مفید برای سلامت معده است ومی‌تواند مشکل سردی معده و یا هضم کند مواد غذایی در دستگاه گوارش را برطرف کند و به این ترتیب مشکل التهاب معده برطرف می‌شود.
این محقق طب اسلامی با بیان اینکه همه افراد و در هر سنی می‌توانند دچار سردی معده شوند، توصیه کرد: در فصل پاییز و زمستان باید از غذاهای گرم استفاده کرده و از خوردن خوراکی‌های سرد اجتناب شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین