کد خبر: ۱۱۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
سخنگوی دولت از تصویب 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.
ناطقان: محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات دولت برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: هیات دولت 659 میلیارد تومان برای تسهیلات و 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه را تصویب کرده است و به خانواده هایی که نیاز به احداث و بازسازی خانه دارند، در روستاها 25 میلیون و شهرها 35 میلیون تومان وام تعلق می گیرد.

وی افزود: 5 میلیون تومان نیز به روستاییان و 6 میلیون تومان هم به شهرنشینان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد و خانواده هایی که نیاز به مرمت خانه دارند، هم 12 میلیون تومان وام و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند.

نوبخت تاکید کرد: کسانی که به خرید لوازم خانه احتیاج دارند، 3 میلیون تومان وام و و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند و برای اسکان موقت خانواده ها، در روستاها 3 میلیون تومان و در شهرها 5 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه این مبالغ فقط برای خانواده ها در نظر گرفته شده و غیر از مصوبه ای است که باید برای جبران زیربناها و بناهای دولتی در نظر بگیریم، گفت: این ارقام به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

وی افزود: بانک مرکزی هم بخشنامه ای را برای کسانی که برای خرید لوازم خانه و موارد ضروری نیاز به پول دارند  تصویب کرده که از طریق قرض الحسنه انجام می شود.

نوبخت تاکید کرد: برای پرداخت این مبالغ، روند ابلاغ کردن صورت گرفته و قرار است بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه این مبالغ را پرداخت کنند که 659 میلیارد تومان را بانک مرکزی و 281 میلیارد تومان را سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌کند و تلاش می کنیم که این مبالغ را تا قبل از پایان این ماه جاری پرداخت کنیم.

وی در پایان گفت: بانک مرکزی هم بخشنامه ای دارد که همه زلزله زدگان بازپرداخت وام های قبلی شان به مدت دو سال وقفه بیفتد و به بنیاد مسکن ماموریت دادیم که همه مشکلات را اینگونه  حل کند و تصمیم دولت هم همین است که این مشکلات را حل کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین