کد خبر: ۱۱۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در شب اول زلزله غرب ایران 47 سایت موبایل از دسترس خارج شده بود که همان شب بسیاری از انها مجدد به شبکه بازگشتند.
ناطقان: محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت در ارتباط با فعالیت‌های وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: از ساعات اولیه همکاران ما در ستاد بحران وزارت ارتباطات فعال شدند. شب اول حدود 47 سایت موبایل از دسترس خارج شد که همان شب هم بسیاری از آنها مجدد به شبکه بازگشتند.

وی ادامه داد: اگر در مناطقی اعلام شده که آنتن تلفن همراه وجود ندارد، احتمالا از قبل هم وجود نداشته است. اپراتورهای موبایل و اینترنت نیز طی این روزها خدمات مناسب، ویژه و بعضا رایگانی برای مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته‌اند.

جهرمی خاطر نشان کرد که فضای مجازی توانسته در مواردی مثل جذب کمک‌های مردمی و یا پیدا شدن گم شدگان حادثه زلزله غرب ایران نقش موثری ایفا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در زمینه امکانات و تسهیلات ویژه بالن  همکاران ما در حال فعالیت هستند تا بالن را در منطقه سرپل ذهاب برپا کنند و دیروز هم این فعالیت را شروع کردند که اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کارکنان وزارت ارتباطات ۵ هزار پتو و پانصد تخته چادر را به مناطق زلزله زده ارسال کردند و یک معاون نیز منصوب کردیم که با اپراتورهای موبایل و تمام فعالان بخش مخابرات هماهنگی کند تا بتوانند در راستای مواد غذایی و اقلام بهداشتی کمک ها را جمع آوری و ارسال کنند.

آذری جهرمی در پایان گفت: ما از ستاد بحران گزارشی مبنی بر اختلالات نداریم و اگر گزارشی برسد تیم‌های ما آماده هستند که سریع خدمت رسانی کنند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین