کد خبر: ۱۱۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
به گفته وزیر خارجه فرانسه، سعد حریری، نخست وزیر لبنان، به زودی عربستان را ترک خواهد کرد. وزیر خارجه فرانسه همزمان نسبت به سیاست منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد.
ناطقان: روز پنجشنبه، ٢٥ آبان (١٦ نوامبر)، ژان-ایو لودریان، نخست وزیر فرانسه که به ریاض، پایتخت عربستان سعودی سفر کرده، پس از ملاقات با سعد حریری گفت که نخست وزیر لبنان "به زودی" به پاریس خواهد آمد.

آقای لودریان که پیشتر با آقای حریری در ریاض ملاقات کرده بود، در مطلبی در توئیتر خود همراه با تصویری از این ملاقات نوشت: "دیداری دوستانه و سرشار از اعتماد با سعد حریری که به زودی به دعوت رئیس جمهوری [فرانسه] به پاریس خواهد آمد."



وی بعدا در یک نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عربستان گفت که موضوع سفر نخست وزیر لبنان به فرانسه را با ولیعهد سعودی مطرح کرده و افزود که " خود آقای حریری درباره سفر آقای حریری تصمیم می‌گیرد." وزیر خارجه فرانسه در گفتگو با نخست وزیر لبنان نسبت به نقش ایران و "مداخله آن کشور دربحران‌های منطقه‌ای" و اهداف "سلطه‌طلبانه" جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده است و افزود "من مشخصا برنامه موشکی بالستیکی ایران را در نظر دارم."

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین