کد خبر: ۱۱۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
فیسبوک و یک وبگاه جمع آوری کمک مالی، بیش از 200 هزار دلار را که دو ایرانی مقیم آمریکا برای کمک به زلزله زدگان غرب ایران جمع آوری کرده بودند، با استناد به مقررات وزارت خزانه داری آمریکا توقیف کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری الجزیره، دو ایرانی مقیم آمریکا که اقدام به جمع آوری کمک مالی برای زلزله زدگان غرب ایران کرده بودند، اعلام کردند که «فیسبوک» و «یوکرینگ» این مبالغ را توقیف کرده اند.

«توحید نجفی» پزشک ایرانی مقیم دیتروید در آمریکا بیش از 200 هزار دلار کمک مالی از اعضای گروه فیسبوکی خود جمع کرده بود، که با پیام فیسبوک مبنی بر توقیف این مبلغ روبرو شد.

نجفی به الجزیره گفت فسیبوک به او اعلام کرده که تا زمانی که مجوز لازم از وزارت خزانه داری آمریکا را ارائه ندهد، این مبلغ در حساب این شرکت خواهد ماند.

فیسبوک به این اقدام بسنده نکرده و صفحه ای را که نجفی برای جمع آوری کمک ایجاد کرده بود، با این بهانه که اشخاص حقیقی حق جمع آوری پول برای اهداف غیرانتفاعی ندارند، بسته است.

«تارا کنگرلو» یک ایرانی دیگر مقیم آمریکا که در تارنمای «یوکرینگ» صفحه ای برای کمک به زلزله زدگان راه اندازی کرده بود، در همان 30 دقیقه اول دو هزار دلار جمع آوری کرد.

اما او نیز با اقدامی مشابه رو به رو شد و مدیران این تارنما صفحه او را به دلیل اینکه ایران مورد تحریم آمریکا است، حذف کردند.

«یوکرینگ» در نامه ای نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا اجازه نمی دهد کمک های مالی به صورت مستقیم یا از طریق واسطه به کشور یا فردی که تحت تحریم است، ارسال شود.

دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا کمک های مالی برای امدادرسانی را از تحریم ها مستثی، اما برای انتقال این پول مجوز ویژه این دفتر را الزامی کرده است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین