کد خبر: ۱۱۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر استمرار عملیات‌های ارتش این کشور در سوریه و عراق، آمریکا را به حمایت مالی از داعش در سوریه متهم و تاکید کرد، یگان‌های مدافع خلق کرد باید از منطقه عفرین سوریه بیرون شوند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز(جمعه) با تاکید بر اینکه عملیات ادلب در سوریه طبق برنامه ادامه دارد، گفت: این عملیات منجر به حصول پیشرفتی واقعی در موضعگیری مشترک با روسیه و ایران شد.

اردوغان تاکید کرد: منطقه عفرین در شمال سوریه باید از وجود یگان‌های مدافع خلق کرد تخلیه شود.

رئیس جمهور ترکیه ضمن ابراز ناامیدی از اقدامات آمریکا در سوریه گفت: واشنگتن به بیشتر وعده‌های خود وفا نکرد و ما نمی‌خواهیم این مساله در عفرین نیز تکرار شود.

وی در ادامه آمریکا را به حمایت مالی از گروه تروریستی داعش در سوریه متهم کرد.

اردوغان گفت: نیروهای امنیتی در ترکیه با داعش و تمامی گروه‌های تروریستی مبارزه ‌کرده و اجازه نمی‌دهند که آنها نفس راحتی بکشند، ترکیه با تمامی کسانی که امنیتش را به خطر می‌اندازند، مبارزه خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد، اکنون در سوریه و عراق مرحله حساسی در ارتباط با آینده ترکیه برقرار است و آنکارا باید تحولات این دو کشور را از نزدیک دنبال کند.

وی تاکید کرد: عملیات‌ها در سوریه و عراق طبق برنامه‌های ما ادامه دارند و ما به لطف خدا توانستیم دستاوردهای بزرگی داشته باشیم.

وی افزود: آمریکا در هیچ یک از مسایل مربوط به مناطق سوریه به ویژه رقه، منبج و دیرالزور با ما همکاری ندارد، سوال همیشگی ما اینست که چرا آمریکا با وجود هزاران مایل فاصله از سوریه در این کشور دخالت کرده و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

اردوغان درباره شرایط اقتصادی کشورش هم تاکید کرد: برخی نیروهای خارجی تلاش می‌کنند در مسیر ترکیه به سوی پیشرفت مانع ایجاد کنند اما با وجود اینها ما رشدی پنج درصدی را رقم زدیم و ایمان دارم که اقتصاد ما در اسرع وقت به حالت عادی خود بازمی‌گردد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین