کد خبر: ۱۱۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵
مدیر گروه تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص ارتباط سریع غذا خوردن و بروز بیماری‌های گوارشی توضیحاتی را ارائه داد.
ناطقان: تیرنگ نیستانی مدیر گروه تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص ارتباط سریع غذا خوردن و بروز بیماری‌های گوارشی توضیح داد: سریع غذا خوردن می‌تواند نقش زیادی در افزایش وزن افراد و همچنین بروز برخی از اختلالات گوارشی داشته باشد.

وی گفت: در زمانی که فرد به سرعت غذا را صرف می‌کند، سیگنال‌هایی که باید در خصوص میزان انرژی مورد نیاز بدن به مغز ارسال شوند، به کندی به این ناحیه می‌رسد که این موضوع باعث دریافت کالری زیاد در بدن خواهد شد.

وی بیان داشت: تند غذا خوردن صرفاً یک فرهنگ تغذیه‌ای محسوب نمی‌شود، بلکه می‌تواند معلول برنامه‌ریزی غذایی باشد به طوری که برخی از افراد که وعده غذایی خود را حذف می‌کنند و بین وعده‌های غذایی آنها فاصله طولانی‌مدت می‌افتد، بلع غذایی آنها افزایش پیدا کرده و زمانی که می‌خواهند غذایی را بخورند، با سرعت اقدام به انجام این کار می‌کنند.

مدیر گروه تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سریع غذا خوردن باعث مخلوط شدن غذا و هوا و ورود آنها به معده می‌شوند و این موضوع باعث احساس ورم و درد در این ناحیه خواهد شد.

وی توصیه کرد: مصرف میان‌وعده‌های غذایی می‌تواند کمک زیادی به حل شدن این موضوع کند، همچنین توصیه می‌شود افراد با یک برنامه‌ریزی صحیح غذایی از بروز مشکلات گوارشی پیشگیری کنند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین