کد خبر: ۱۱۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵
متخصص گوش، حلق و بینی و فلوشیپ بیماری‌های گوش گفت: سینوزیت‌های چرکی عارضه ایجاد می‌کنند و درمان سینوزیت‌های مزمن عمدتا جراحی است.
ناطقان: متخصص گوش، حلق و بینی و فلوشیپ بیماری‌های گوش گفت: سینوزیت‌های چرکی عارضه ایجاد می‌کنند و درمان سینوزیت‌های مزمن عمدتا جراحی است.

 

 

سید رضا چراغ زاده با اشاره به اینکه سینوس ها، حفره‌های تو خالی و پر از هوایی هستند که درون آن‌ها از مخاط پوشیده شده است افزود: هرگاه سینوس‌ها به هر دلیلی ملتهب و متورم شوند، اصطلاحا سینوزیت گفته می‌شود.

 

 

وی شایع‌ترین علل ایجاد سینوزیت را ویروس‌هایی مانند ویروس سرماخوردگی و ویروس آنفولانزا عنوان کرد و ادامه داد: آبریزش شفاف بینی، عطسه، سرفه‌های متداول، ترشحات پشت حلق و احساس پری در پیشانی از جمله علائم سینوزیت ویروسی است.

 


چراغ زاده اضافه کرد: گرفتگی بینی، سرفه، بی قراری، ترشحات بینی و بوی بد دهان ازعلائم سینوزیت چرکی در کودکان است.وی گفت: سینوزیت، اگر به صورت آلرژیک بروز کند، می‌تواند موجب قرمزی چشم‌ها و ورم پلک‌ها شود، که معمولا با درمان آلرژی برطرف می‌شود.

 

 چراغ زاده طول درمان سینوزیت حاد را ۱۰ تا ۱۴ روز و عفونت‌های مزمن را ۳ تا ۴ هفته عنوان کرد و گفت: درمان سینوزیت‌های مزمن عمدتا جراحی است.وی استراحت کافی، تغذیه مناسب، مصرف مایعات، استفاده از ماسک و کنترل آلرژی با درمان مناسب را از راه‌های پیش گیری از سینوزیت بیان کرد.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین