کد خبر: ۱۱۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تشریح جزئیات امدادرسانی توزیع اقلام و کمک‌های بین‌المللی برای مناطق زلزله زده پرداخت و از توزیع بیش از 82 هزار دستگاه چادر امدادی و همچنین تحویل کمک‌های بین‌المللی از سوی سازمان بهداشت جهانی و کشور پاکستان خبر داد.
ناطقان: مرتضی سلیمی، گفت: پس از وقوع زمین لرزه 7.3 ریشتری در بخش‌ ازگله، شهرستان ثلاث باباجانی عملیات در مناطق متاثر از این حادثه آغاز شد و شهرستان‌های کرمانشاه، قصر شیرین، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، سرپل ذهاب، دالاهو، اسلام آباد غرب، جوانرود مناطقی بودند که از این زمین لرزه متاثر شدند و بر اساس گزارش‌های اولیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 15 هزار منزل مسکونی دچار تخریب 100 درصدی شدند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از زمین لرزه گفت: بلافاصله بعد از وقوع حادثه EOC استان کرمانشاه فعال شد و به تمامی تیم‌های عملیاتی استان حالت آماده باش و اضطراری اعلام شد. پس از حادثه نزدیک‌ترین تیم‌های عملیاتی برای ارزیابی اولیه به نقاط آسیب دیده اعزام شدند و عملیات جستجو و نجات و تخلیه اضطراری آغاز شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان‌های معین کرمانشاه نیز در حالت اضطرار قرار گرفتند اضافه کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) سازمان در پی حادثه فعال شد و ارتباط‌های ویدئو کنفرانسی با استان‌های مرکزی و غربی و استان‌های معین کرمانشاه برقرار شد.

سلیمی اضافه کرد: از ساعت 30 دقیقه پس از بامداد عملیات اسکان اضطراری در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و قصر شیرین نیز آغاز شد. همچنین هماهنگی برای اعزام تیم‌های عملیاتی از استان‌های معین و پشتیبان صورت گرفت و تیم‌های عملیاتی و اقلام امدادی از تمام استان‌های کشور مطابق برنامه زمانبندی شده به منطقه اعزام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه عملیات جستجو و نجات در تاریخ 24 آبان در این حادثه به پایان رسید در مورد فعالیت تیم‌های سگ‌های زنده یاب (آنست) برای جستجو، گفت: 31 تیم آنست در منطقه حضور پیدا کرد و سگ‌های زنده یاب موفق شدند شش فرد را زنده زیر آوار شناسایی کنند و این افراد خوشبختانه نجات پیدا کردند. همچنین تیم آنست 15 جسد را نیز شناسایی کرد.

سلیمی در مورد عملکرد مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر در زمین لرزه کرمانشاه گفت: 10 فروند بالگرد در طول هفت روز در منطقه حضور پیدا کردند و مجموعا 237 ساعت پرواز انجام و 194 مصدوم توسط بالگردها به مراکز درمانی منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه 593 نیروی امدادی نیز توسط بالگردها به منطقه اعزام شدند، از حمل حدود 130 هزار کیلوگرم بار برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد نیرو و تجهیزات امدادی ارسالی از سازمان امداد و نجات و استان‌های معین به مناطق گفت: 38 تیم واکنش سریع، 52 تیم تخصصی آواربرداری، 87 تیم تخصصی اسکان اضطراری، 27 تیم تخصصی درمان اضطراری، 81 دستگاه آمبولانس و بیش از 500 خودروی مخصوص برای امدادرسانی و توزیع اقلام به منطقه اعزام شد.

وی با اشاره به توزیع 82 هزار و 547 دستگاه چادر به مناطق در مورد توزیع سایر اقلام امدادی نیز گفت: اقلام دیگری مانند پتو، کنسروجات، برنج، آب معدنی، نان، البسه و خرما در میان حادثه دیدگان توزیع شد و همچنین با توجه به سرمای منطقه و احتمال شروع بارندگی‌ها بیش از 18 هزار والر، 56 هزار تخته موکت و بیش از 120 هزار کیلوگرم نایلون پوششی برای چادرها در منطقه توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد کمک‌های بین‌المللی به مناطق زلزله زده نیز گفت: محموله سازمان بهداشت جهانی که شامل 45 تن اقلام دارویی تجهیزات پزشکی و درمانی بود در تاریخ 25 آبان وارد کشور شد که به وزارت بهداشت تحویل داده شد. همچنین روز بعد محموله‌ای از کشور پاکستان وارد شد که شامل 165 دستگاه چادر، 1000 تخته پتو، 200 تخته زیرانداز حصیری و 200 عدد محافظ چادر بود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین