کد خبر: ۱۱۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
گوشت حیوانات جوان از دیدگاه طب‌ سنتی بهترین گوشت محسوب می‌شود؛ در نتیجه مصرف جوجه و بره، می‌تواند برای افراد بسیاری مفید باشد.
ناطقان: گوشت حیوانات جوان از دیدگاه طب‌ سنتی بهترین گوشت محسوب می‌شود؛ در نتیجه مصرف جوجه و بره، می‌تواند برای افراد بسیاری مفید باشد. البته علاوه بر گوشت بره و جوجه، مصرف برخی از ماهی‌ها مانند قزل‌آلا و ماهی سفید نیز می‌تواند تا حدودی خوب باشد. گوشت‌ها به‌طور کلی، مزاج گرم دارند و نسبت گرم‌ بودن آنها با یکدیگر سنجیده می‌شود. به عنوان مثال، گوشت ماهی به نسبت گوشت پرندگان، مزاج سردتر، با رطوبت بالا‌تر دارد. علاوه بر این گوشت‌ها، گوشت‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد، ولی مصرف این نوع از گوشت‌ها نباید به صورت دائمی باشد. برای مثال، آن دسته از افرادی که در بدن‌شان انرژی کمی دارند، گاهی می‌توانند از گوشت شتر که مزاج آن گرم است، بهره ببرند. مصرف موردی گوشت شترمرغ، به آن دسته از افرادی که به کلسترول و چربی خون بالا، مشکلات سیاتیک، یا درد مفاصل مبتلا هستند، توصیه می‌شود. هنگام انتخاب گوشت، علاوه بر توجه به مزاج آن، باید به غلظت و لطافت آن نیز توجه کافی داشت. برای مثال، برخی از انواع گوشت مانند ماهی‌ها، لطیف و سریع‌الهضم محسوب می‌شود، در حالی‌که برخی دیگر از گوشت‌ها مانند گاو یا گوساله، متراکم به حساب می‌آید و دیر هضم است. افراد پیر یا کودکان که هاضمه آنها ضعیف است، نباید از گوشت‌های متراکم استفاده کنند، گوشت جوجه مرغ و ماهی برای این دسته از افراد گزینه خوبی محسوب می‌شود. افرادی که ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند باید از گوشت گوساله به شکل موردی حتما استفاده کنند. از دیدگاه طب سنتی، مصرف گوشت به صورت زیاد برای برخی از افراد، ممنوعیت دارد. مثلا افرادی که دموی‌مزاج یا مزاج گرم و تر دارند، نباید در مصرف گوشت زیاده‌روی کنند. داشتن بدن سرخ و برافروخته، فشار خون بالا، تعریق زیاد، گرمایی بودن و احساس طعم شیرین در دهان، از ویژگی‌های این دسته از افراد است. آن دسته از بیمارانی که به اختلال حافظه، پرخونی (هموگلوبین بالا)، درد مفاصل و... مبتلا هستند، نباید بیش از اندازه گوشت مصرف کنند.
برچسب ها: طب سنتی ، گوشت ، چربی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین