کد خبر: ۱۱۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد نوعی ورزش رایانه‌ای مغز که برای تقویت سرعت و دقت توجه بینایی طراحی شده می‌تواند به سالخوردگان کمک کند احتمال ابتلای خود را به زوال عقل تا حدود یک‌سوم کاهش دهند.
ناطقان: نوعی ورزش رایانه‌ای مغز که برای تقویت سرعت و دقت توجه

بینایی طراحی شده می‌تواند به سالخوردگان کمک کند احتمال ابتلای خود را به زوال عقل تا حدود یک‌سوم کاهش دهند.

این ورزش رایانه ای که به «تمرین افزایش سرعت پردازش مغز» یا تمرین حوزه مفید دید UFOV معروف است در واقع برای تقویت سرعت و دقت توجه بینایی طراحی شده است.

محققان دانشگاه سوات فلوریدا در آمریکا در این مطالعه دو هزار و ۸۰۲ سالخورده سالم را در آمریکا مورد بررسی قرار دادند. محققان این افراد را از زمانی که بطور متوسط ۷۴ ساله بودند تا ۸۴ سالگی مورد پیگیری قرار دادند.

«جری ادوارد» از دانشگاه سوات فلوریدا در آمریکا و نویسنده این مطالعه گفت: نتیجه این مطالعه نشان داد که تمرین افزایش سرعت پردازش مغز در طی یک دوره ۱۰ ساله خطر ابتلا به زوال عقل را بطور متوسط ۲۹ درصد کاهش داد.

وی افزود: این مطالعه همچنین نشان داد، افرادی که تمرین بیشتری انجام داده بودند از مزایای محافظتی بیشتری در برابر ابتلا به زوال عقل برخوردار شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین