کد خبر: ۱۱۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۰
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران:
صالحی امیری ادامه داد: ما باید نسخه روشنی داشته باشیم مسایل آسیب های اجتماعی روح شهر را آزرده کرده وما باید رفع آن برنامه ریزی کنیم و با برنامه های جدید این امید را دهیم که آینده شهر را فرهنگی و اخلاقی و اجتماعی ببینیم.
ناطقان: سید رضا صالحی امیری در نشست اهالی فرهنگ و رسانه  با گرامیداشت یاد زلزله زدگان گفت:   جلسه امشب آغاز سلسله نشست های ما در معاونت اجتماعی و فرهنگی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است.

وی با بیان این که بهترین ارتباط با جامعه فرهنگی و هنری گفتگوست خاطرنشان کرد : گفتگو شناخت را افزایش داده درک مشترک ایجاد می کند و راه برای عبور ایجاد می کند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ما با دنیا مذاکره می کنیم اما متاسفانه با خودمان مذاکره نداریم، ما برای پیشرفت روح و فرهنگ شهر نیازمند مذاکره هستیم که این سلسله نشست ها در همین راستاست.

صالحی امیری با تاکید بر این که تهران نیازمند دمیدن روح جدیدی است گفت: ما باور داریم که تهران نماد کشور است و هر تحولی در این کلانشهر تاثیر مستقیم دارد و تهران هم جسم دارد و هم روح و نمی توانیم فقط با بازار و خیابان و ... آن را تعریف کنیم و فرهنگ روح این شهر است.

به گفته وی روح فرهنگی یعنی فضیلت، انسجام و اعتماد و مشارکت و رضایت اجتماعی و فهم مشترک داشتن به مسائل وبرای اینکه جامعه نرمی داشته باشیم باید ارزشهای فرهنگی را احیا کنیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که مردم به سختی در آلودگی نفس می کشند گفت: تنفس در هوای بدون فرهنگ سخت تر است.

وی ادامه داد:ما باید نسخه روشنی داشته باشیم مسایل آسیب های اجتماعی روح شهر را آزرده کرده وما باید رفع آن  برنامه ریزی کنیم و با برنامه های جدید  این امید را  دهیم که آینده شهر را فرهنگی و اخلاقی و اجتماعی ببینیم.

صالحی امیری با اشاره به این که ما برای گفتگو با مردم و درک روشن مطالبات مردم به اصحاب فرهنگ و هنر نیازمندیم و آنها حلقه ارتباطی هستند گفت :  انتظار کمک داریم برای اینکه روح لطیف در این شهر دمیده شود این شهر نیازمند به کتاب و نشر و موسیقی و فیلم و تئاتر است.

وی تاکید کرد: باور داریم که باید از این منظر تهران را ببینیم که تهران نیازمند خوانش مجدد است، کسانی که مانع نشاط اجتماعی می شوند ظلم می کنند و برای تخلیه باید بسترهای نشاط را ایجاد کنیم.

صالحی امیری با بیان این که اگر فرزندان ما در فضاهای عمومی تخلیه انرژی نداشته باشند اینها پنهانی می شود گفت: باید بستر لازم را فراهم کنیم، نشاط اجتماعی امروز امری غیرضروری نیست بلکه از مهمترین نیازهای شهر است و نشاط اجتماعی یعنی رضایت از زیست در یک شهر که باید همراه با مسائلی اخلاقی باشد.

وی یاآور شد : انسانها در شهر باید احساس درد نسبت به هم داشته باشند فقدان عدالت توزیعی نشان‌دهنده این است که نتوانستم روح فضیلت را در شهر بدمیم

معاون شهردار تهران با بیان این که ما در یک جامعه منجمد زندگی نمی کنیم بلکه در یک جامعه پویا زندگی می کنیم گفت: فناوری و تکنولوژی جدید را باید به خدمت بگیریم.

به گفته وی  مهمترین نیازهای کلانشهر تهران افزایش رضایت اجتماعی، شادی اجتماعی و اعتماد اجتماعی است.

صالحی امیری اضافه کرد :  اگر در تهران شکاف طبقاتی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد، نشان دهنده این است که ما نتوانستیم روح فرهنگ و هنر را به جامعه بدمیم. ما باید شهری داشته باشیم که انسان ها شهر را زندان خود ندانند، شهری که آسیب های اجتماعی نداشته باشد، باید به مقوله امنیت در شهر توجه کنیم.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد:  ما باید کار را به خود مردم واگذار کنیم، مردم باید خود تصمیم بگیرند و ما تنها مجری و پشتیبان باشیم؛ به همین دلیل میخواهیم تا نظرات خود را به ما انتقال دهید تا اجرا شوند.

در ادامه اصغر همت به عنوان نماینده هنرمندان تئاتر گفت: در چند دقیقه نمی شود معضلات را گفت از شهردار تهران می خواهم که جلسات تخصصی مداوم بگذارند.

وی ادامه داد: می گویند تئاترها زیاد شده اما باید دید آیا اینها برای تماشاگر ها امنیت درست دارد. اگر شهرداری درست عمل می کرد ۲۹۰ میلیارد را نمی ریخت در جنوب شهر که نشود از آن استفاده کرد!

وی ادامه داد: صحبتهایی که صالحی امیری زد بسیار خوب بود و باید فضا را به این افراد بدهید.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین