کد خبر: ۱۱۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
موافقت مجلس با یک فوریت طرح «لغو تعطیلی هشتم ربیع‌الاول»، نشست مشترک وزیر دفاع با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تدوین طرح دوفوریتی نمایندگان برای کاندیداتوری پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها، اعلام آمادگی فراکسیون امید برای حمایت‌های قانونی از زلزله‌زدگان، تاکید بر کنترل کانون‌های بحرانی جهت جلوگیری از ورود گردوغبار، اعلام وصول طرح الزام صداوسیما به همکاری درباره اقتصاد مقاومتی و... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) اول آذر۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید آنها را در زیر بخوانید.
ناطقان: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد. در این جلسه طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی، لایحه موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی بین ایران، افغانستان و هند، رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات و ... به عنوان دستور کار نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت.



وزیر دفاع در نشست مشترک با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران را به موقع و باقاطعیت پاسخ می دهیم.  وی افزود: سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی است و تحت تأثیر هیچ تهدید، تحریم و فشاری قرار نمی گیرد و متناسب با انواع تهدیدات پیش رو و شرایط ژئوپلتیکی کشور به پیش می رویم.

ناطقین امروز مجلس

انتقاد شهریاری از عدم مدیریت یکپارچه در هنگام وقوع زلزله

نماینده خرم‌آباد: دولت و مجلس با همفکری هم مشکل بازنشستگان را خاتمه دهند

نماینده خمین: بساط سازمان‌های منفعت‌طلب نظیر سازمان نظام مهندسی برچیده شود

پیشنهاد فاطمه حسینی برای تخصیص بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری توسعه روستاها

نماینده شهربابک: وحدت و همدلی توطئه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را خنثی می‌کند

***

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح دوفوریتی نمایندگان برای کاندیداتوری پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها خبر داد و گفت که این طرح به تایید هیات رییسه مجلس رسیده است. اسفندیار اختیاری اظهار کرد: متاسفانه در سال جاری قانون شوراهای شهر و روستا پس از ۲۰ سال و بدون نظر مجلس، تغییر کرد و این موضوع باعث تعلیق موقت عضو زرتشتی شورای شهر یزد شد. این در حالی است که طبق قانون اساسی حق قانون گذاری با مجلس است و حذف حتی کلمه ای از قانون یک نوع قانون گذاری است.

همچنین بهرام پارسایی با اشاره به احتمال ارائه یک طرح دو فوریتی برای حمایت از زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت که فراکسیون امید برای هرگونه حمایت قانونی از زلزله‌زدگان این منطقه اعلام آمادگی می کند.



سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به اشاره به اظهارات «زنگنه» درباره مهار آتش چاه نفتی رگ سفید گفت: نظر وزیر نفت این است که مهار آتش چاه نفتی رگ سفید اصل است اما نباید تلفات انسانی داشته و سلامت افراد به خطر افتد.

نماینده خوزستان بر کنترل کانون‌های بحرانی جهت جلوگیری از ورود گردوغبار تاکید کرد و گفت که با کنترل کانون‌های داخلی گردوغبار به خوزستان شاهد کاهش این پدیده خواهیم بود که قرار است براساس برنامه‌ای دولت تا پایان امسال ۴۲ هزار هکتار از کانون‌های فوق بحرانی خوزستان را با کاشت نهال‌هایی کنترل کند.

همچنین محمدجواد جمالی در توضیح جلسه امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به شکایت معاونت فرهنگی شورای عالی امنیت ملی از مطهری گفت که این شکایت به دلیل صحبت‌های آقای مطهری در برنامه تلویزیونی در خصوص موضوع حصر بود که هیات نظارت این صحبت‌ها را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.



یک فوریت طرح «کاهش جمعیت زندانیان» تصویب شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها موافقت کردند.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نیز در گزارش نظارتی خود ضمن بررسی روند خصوصی سازی از سال ۸۰ تا ۹۵ به این موضوع اشاره داشته که کشور در جهت رسیدن به اهداف خصوصی سازی موفق نبوده و حتی در برخی موارد خلاف سیاست‌های کلی گام برداشته است.

همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه شماری از معاونان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به منظور بررسی مشکلات شهرستان خاش به این  شهرستان سفر کردند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

پزشکیان در پاسخ به تذکر قاضی پور :ایران توانست به کشورهایی که قربانی تروریسم بودند، کمک کند

نماینده شادگان: دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به مساله ریزگردها داشته باشند

نماینده خوی: کاهش تصدی دولت در اجرای قانون اصل ۴۴ مورد توجه قرار گیرد

نماینده اردبیل در تذکری به وزیر کشور: مشکلات تقسیمات کشوری متوجه وزارت کشور است

تذکر یک نماینده به وزیران جهادکشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی

سعیدی: شکست داعش فتح‌الفتوحی ارزشمند بود

***



با رای مجلس تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات کلید خورد. همچنین نمایندگان مجلس لایحه عضویت ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

در ادامه جلسه امروز نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند مدیران رسانه‌ها در صورت انتشار تبلیغات آسیب‌رسان به سلامت مجازات شوند. همچنین با تصویب مجلس دالان حمل‌ونقل بین ایران، افغانستان و هند تاسیس می‌شود و محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز موارد اعلام وصولی از جمله طرح الزام صداوسیما به همکاری درباره اقتصاد مقاومتی قرائت کرد.



مجلس با یک فوریت طرح «لغو تعطیلی هشتم ربیع‌الاول» موافقت کرد. نمایندگان با ۱۳۴ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه علنی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی تعطیلی روز هشتم ربیع الاول از فهرست تعطیلات رسمی کشور حذف می شود.

۱۸۲نفر از نمایندگان نیز با امضاء نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری پیروزی حماسه‌سازان و رزمندگان اسلام بر داعش را تبریک گفتند. در پایان نیز اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را در جلسه علنی امروز مجلس قرائت کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین