کد خبر: ۱۱۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال سالم‌ترین دسر‌ها انواع کمپوت‌ها هستن که خانم‌ها به راحتی می‌توانند توی خونه درست کنند.
ناطقان: یکی از خوشمزه ترین و در عین حال سالم ترین دسر ها انواع کمپوت ها هستن که ما خانم ها به راحتی می توانند توی خانه درست کنیم. کمپوت برای بچه های کوچیک یا افرادی که به هر دلیلی نمی توانند میوه خام رو بخورند خیلی مفیده … در این مطلب هم براتون طرز تهیه کمپوت سیب رو گذاشتم که شما بر طبق سلیقه تون می توانید با انواع سیب بر طبق سلیقه خودتان مثل سیب ترش و شیرین یا قرمز و زرد تهیه اش کنید.

مواد لازم برای تهیه کمپوت سیب

-۳ عدد سیب
-۳ قاشق غذاخوری شکر
-۱ قاشق غذاخوری گلاب
-۲ قاشق غذاخوری سرکه
-۱ قاشق غذاخوری آبلیمو طبیعی

طرز تهیه کمپوت سیب

مراحل تهیه کمپوت سیب

1-ابتدا باید سیب هامون که می توانید از هر نوعی باشد رو پوست کنده و به ابعاد دلخواه برش دهیم دقت کنین که پوست و قسمت دونه ها کاملا جدا بشن.

2-دو لیوان آب و دو قاشق سرکه رو داخل یه کاسه بزرگ میریزیم و هر کدام از سیب هارو که پوست کندیم و خورد کردیم فوری داخل کاسه مخلوط سرکه و آب میذاریم تا تغییر رنگ ندهد. سرکه باعث میشه تا سیب ها کدر نشوند.

3-حالا داخل یه قابلمه یک لیوان آب، شکر و آبلیمو رو میریزیم و همش میزنیم تا شکر کمی مخلوط بشه. حرارت رو هم متوسط کرده و بعد سیب هارو که حدود دو الی سه دقیقه داخل مخلوط آب و سرکه موندن از کاسه در می آوریم و میگذاریم داخل قابلمه و در قابلمه رو هم میبندیم تا سیب ها نرم بشن و بپزن.

4-دقت کنین که مخلوط آب و سرکه داخل کاسه رو باید بریزید دور و فقط سیب هارو بریزید تو قابلمه.

5-مقدار شکر هم میتونین بر طبق ذائقه تون کمتر یا بیشتر بریزید.

6-سیب ها خیلی زود و حدود ۱۰ دقیقه الی یک ربع میپزن و نرم می شوند و اگه بیشتر روی حرارت بمانند شکلشون رو از دست می دهند. پس گاهی چکشون کنیند و وقتی به حد دلخواهتون نرم شدن دیگه کمپوت حاضره در یکی دو دقیقه نهایی گلاب رو هم اضافه کنین تا کمپوتتون مزه دار بشود.

7-در این مرحله اگه دوست داشتین شربت کمپوتتون غلیظ تر باشه می توانید سیبها رو در بیاروید و بذارید شربت کمی بجوشه تا غلیظ بشه. البته به نظر من شربت کمپوت هر چقدر رقیق تر باشه کمپوت دلچسب تره.

8-حالا کمپوت ما حاضره و باید اجازه بدین تا سرد بشه و بعد از سرد شدن می توانید داخل ظرف در بسته بذاریم و در یخچال نگهداریش کنیم و وقتی خوب خنک شد سروش کنیم .



برچسب ها: کمپوت سیب ، دسر ، کمپوت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین