کد خبر: ۱۱۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰
خانم‌های باردار و به طور کل تمام خانم‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که انجام همه ورزش‌ها برای آن‌ها مناسب نیست و تنها انجام برخی تمرین‌ها برای سلامتی آنها مفید است.
ناطقان: حوزه کیلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی و درمانی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

برخی پژوهش‌ها از خطرساز بودن طناب‌زدن برای جسم خانم‌ها می‌گویند و گروه دیگری از محققان هم ادعا می‌کنند که هاکی و برخی از ورزش‌های رزمی سلامت مغز زنان را تهدید می‌کنند. در اینجا به معرفی ورزش های مناسب بانوان و روش های انجام آن می‌پردازیم.
اسب سواری خطری ایجاد نمی‌کند

بسیاری از خانم‌ها بر این باور هستند که اسب سواری سبب افتادگی رحم می‌شود، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که اسب سواری سلامت خانم‌هایی که با مشکل و بیماری خاصی روبه‌رو نیستند را تهدید نمی‌کند و بعید است که یکی، 2 ساعت سوارکاری در هفته مشکل خاصی را به وجود بیاورد بلکه آنچه احتمال ابتلا به افتادگی رحم را بالا می‌برد، یبوست مزمن، زایمان مکرر و انجام ندادن حرکات ورزشی کف لگن است که می‌تواند باعث شل شدن عضلات مرتبط با آن ناحیه شود.
 


شنا خانم‌های باردار را در معرض خطر قرار نمی‌دهد

خانم‌های باردار از بیم از دست دادن فرزندشان استخر نمی‌روند، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که رفتن به استخر همه خانم‌های باردار را در معرض خطر قرار نمی‌دهد. اما کسانی که توصیه به استراحت دارند و به سقط تهدید شده‌اند، بهتر است مدتی با استخر خداحافظی کنند. از طرف دیگر خانم‌هایی که چند قلو باردار شده‌اند هم بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند اگر خانمی منع پزشکی خاصی برای رفتن به استخر نداشته باشد، وجود کلراید در استخر‌ها سلامت او و جنینش را تهدید نمی‌کند. اما پیشنهاد می‌شود به جای شنا کردن در آب آرام آرام راه رود.
ورزش‌های کششی سبب تقویت عضلات خانم‌ها می‌شود

ورزش‌های ریلکسی و کششی مناسب‌ترین گزینه برای خانم‌ها هستند. درحالی که این حرکات عضلات بدن خانم‌ها را تقویت می‌کنند، فشاری به هیچ یک از ارگان‌های بدن آنها نمی‌آورند. البته اگر فردی در ناحیه خاصی آسیب دیده باشد باید با مشورت پزشک متخصص و کارشناس ورزشی حرکات مناسب را تعیین کند. در دوره بارداری ممکن است خانم‌ها بسته به شرایط جسمی خود برای انجام برخی حرکات محدودیت داشته باشند. اما به طور کلی، یوگا و دیگر ورزش‌های کششی نه تنها به آرامش ذهن خانم‌ها کمک می‌کنند بلکه سلامت و قدرت عضلانی را هم برای‌شان به ارمغان می‌آورند.

 

خانم‌های نوجوان از ورزش ژیمناستیک دوری کنند

ژیمناستیک گرچه در گروه ورزش‌های کششی جا می‌گیرد، اما ورزش سختی به شمار می‌آید. به خصوص حرکاتی که ورزشکار روی تشک انجام می‌دهد، نیازمند توان استخوانی بالایی است. این حرکات ممکن است ضرباتی را به مچ دست وارد کند، مچ را دچار شکستگی و له‌شدگی یا اینکه رشد استخوان را دچار مشکل کند. به همین دلیل انجام حرفه‌ای این ورزش به نوجوانانی که در اوج دوره رشد هستند، توصیه نمی‌شود، انجام ورزش ژیمناستیک به عنوان یک تفریح در بلوغ مشکلی ندارد، اما پرداختن به این ورزش به طور حرفه‌ای ممکن است برای همه نوجوانان و به ویژه دختران که استخوان‌های ظریف و حساس‌تری دارند، دردسرساز شود.
قبل از انجام ورزش با پزشک مشورت کنید

هاکی، بوکس، کشتی، شیرجه و ورزش‌های برخوردی برای اغلب ورزشکاران این حوزه‌ها آسیب‌هایی را به همراه دارد، اما این مشکلات در خانم‌ها به دلیل توان بدنی پایین‌تر شایع‌تر است. با این وجود نمی‌توان ورزش‌های رزمی را برای خانم‌ها مضر دانست. عده‌ای به اشتباه می‌گویند که ضربات وارد شده به شکم و لگن در این ورزش‌ها به تخمدان‌ها آسیب می‌زند و درد‌های قاعدگی را بیشتر می‌کند، اما واقعیت این است که تخمدان‌ها درون لگن قرار دارند و توسط لگن مخافظت می‌شوند، بهتر است قبل از انجام ورزش با مشاور و کارشناس ورزش مشورت کنند.
برچسب ها: ورزش ، بانوان ، تمرین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین