کد خبر: ۱۱۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
هیچ قرص جادویی وجود ندارد که میل زیاد شما به مصرف نمک یا قند زیاد را متوقف کند، اما یک راه طبیعی وجود دارد که می‌تواند به تلاش شما در کاهش مصرف نمک و قند کمک کند.
ناطقان: محققان دریافتند که مصرف غذاهای تند به کاهش مصرف نمک و شکر کمک زیادی می کند.

هیچ قرص جادویی وجود ندارد که میل زیاد شما به مصرف نمک یا قند زیاد را متوقف کند. اما راهی وجود دارد که می تواند به تلاش شما در کاهش مصرف نمک و قند کمک کند و این یک راه طبیعی است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف ادویه در رژیم غذایی می تواند به کاهش مصرف شکر و مخصوصا کاهش مصرف نمک در رژیم غذایم غذایی شما کمک کند، علاوه بر اینکه به طور بالقوه در بهبود سلامتی شما نیز موثر است.

شواهد نشان می دهدکه غذای تند به کاهش مصرف نمک نسبت به شکر کمک بیشتری می کند.  

محققان در مطالعه ای با تجزیه و تحلیل عملکرد مغز انسان با استفاده از اسکن مغز بیش از 600 نفر دریافتند، مناطقی از مغز که تحت تاثیر غذاهای شور و غذاهای تند قرار می گیرند با یکدیگر همپوشانی دارند. در حقیقت مصرف غذاهای تند و غذاهای شور تاثیر یکسانی بر مغز انسان می گذارد.
کاهش میل استفاده از قند در پی مصرف ادویه

به دلیل فعالیت های مشابهی که توسط غذاهای تند و غذاهای شور در این فضای مشترک مغز انسان اتفاق می افتد ، مصرف غذاهای تند به طور موثری حساسیت به مصرف نمک را افزایش می دهد و در نتیجه به مردم کمک می کند تا نمک کمتری مصرف کنند.

محققان معتقدند که غذای تند می تواند مغز انسان را در هنگام چشیدن غذای شور فریب دهد. غذای تند باعث می شود که با وجود کاهش مصرف نمک، مغز ما متوجه کاهش مصرف نمک نشده و سطح یکسانی از نمک زدگی به غذا را حس کند.

محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از غذاهای تند استفاده می کنند، 2.5 گرم کمتر از نمک در روز (یعنی 1000 میلی گرم سدیم) استفاده می کنند.

ادویه ممکن است به کاهش میل استفاده از  قند نیز کمک کند.

در یک مطالعه که شامل 40 دانش آموز دانمارکی بود، زمانی که فلفل قرمز به غذاهای شیرین اضافه شد، شرکت کنندگان تمایل بیشتری به خوردن غذاهای شیرین تند  در مقایسه با غذای شیرین بدون فلفل داشتند؛ در مطالعات دیگری از سوی محققان دانمارکی، مردم تمایل کمتری به غذاهای شور داشتند.
کپسایسین به مبارزه با درد انسان  کمک می کند

کپسایسین ماده ای است که باعث تندی فلفل می شود. اما در حالی که برخی ممکن است از گرمایی که کپسایسین در دهان انسان تولید می کند لذت ببرند، این ماده یک نتیجه غیرمنتظره دیگر نیز دارد.

محققان دریافته اند که کپسایسین به مبارزه با درد انسان  کمک می کند. اغلب اوقات، شما برای درمان درد از فواید یک کرم موضعی می شنوید، اما خوردن فلفل قرمز نیز مزایایی دارد.

محققان موسسه ملی بهداشت آمریکا و موسسه علوم غذایی مک کورمیک با بیش از 70 بررسی علمی دریافتند که کپسایسین اشتهای انسان  را سرکوب می کند، هرچند که میزان اثرات آن کم است.  همچنین افزودن هدفمند این ترکیبات تند به رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن انسان کمک کند.

این پژوهشگران همچنین دریافتند که اضافه کردن ادویه می تواند میل مصرف قند را نیز محدود کند.

در این مطالعه، زمانی که مردم نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز به ناهار خود افزودند، تمایل کمتری برای خوردن غذاهای شیرین، چرب و شور  داشتند و حدود 70 کالری کمتر در وعده غذایی شان خوردند.

اگر به خوردن مواد غذایی تند عادت ندارید، توصیه می شود کمی از دانه های فلفل قرمز را در صبح به تخم مرغ اضافه کنید.

شما همچنین می توانید هنگام خوردن گوشت، سبزیجات، سوپ ها، پاستا یا غذاهای سرخ شده از فلفل به عنوان یک چاشنی استفاده کنید؛ همچنین می توانید در ابتدا از فلفل دلمه ای و فلفل سبز استفاده کنید که میزان کمتری از تندی و کپسایسین را در مقایسه با فلفل قرمز و فلفل هابانرو (فلفل هندی) دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین