کد خبر: ۱۱۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کارشناس علوم قرآنی گفت: افراد با خواندن دعای ندبه که از بزرگی و عظمت آن مطالب بسیاری نقل شده، خود را به عنوان منتظر معرفی می کنند. دعای ندبه نمونه بارز امام شناسی و ارتباط مومنان با حضرت ولی عصر(عج) است. در این دعا فرد از خدا می خواهد که بین او و حضرت جدایی نیفتد.
ناطقان: حجت الاسلام و المسلمین محمد باقریان کارشناس علوم قرآنی درباره جمعه و آداب مربوط به این روز گفت: روز جمعه به نام حضرت ولی عصر(عج) نامگذاری شده و آداب زیادی دارد. افراد می توانند در این روز زیارت مخصوص امام زمان(عج) را بخوانند.

وی افزود: مومن با خواندن زیارت امام زمان در روز جمعه به حضرت مهدی (عج) می گوید که امروز روز جمعه و روز تو است، در این روز انتظار می رود که ظهور تو صورت گیرد و در کار مومنین گشایش شود.


این کارشناس علوم قرآنی به خواندن دعای ندبه و عظمت آن اشاره و اظهار کرد: در ابتدای صبح جمعه افراد با خواندن دعای ندبه که در کتاب های متعددی از بزرگی و عظمت آن مطالب بسیاری نقل شده است؛ خود را به عنوان منتظر معرفی می کنند. دعای ندبه نمونه بارز امام شناسی و ارتباط مومنان با حضرت ولی عصر(عج) است. در این دعا فرد از خدا می خواهد که بین او و حضرت جدایی نیفتد و با گذشتگان ایشان از جمله پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) ارتباط و پیوند برقرار باشد، معصیت نکند و تابع فرمان حضرت ولی عصر(عج) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین باقریان ادامه داد: دعای ندبه عهدنامه و تجدید پیمان است که در پایان آن افراد از خدا می خواهند که کمک کند تا حق حضرت مهدی(عج) را ادا کنند و در پیروی از آن حضرت تلاش کنند. از نافرمانی دوری کنند و رضایت ایشان را به دست آورند و رافت، دلجویی و دعای خیر حضرت شامل حالشان شود. از خدا می خواهند روزیشان به واسطه حضرت افزایش یابد، گناهانشان بخشیده شود و دعا و نمازهایشان قبول شود.

وی تاکید کرد: خواندن دعای ندبه یکی از بهترین اعمال است که به واسطه آن با حضرت ولی عصر(عج) ارتباط برقرار می کنیم و عظمت زیادی دارد.

این کارشناس علوم قرآنی درباره اعمال دیگری که در روز جمعه توصیه شده است توضیح داد: مومنان می توانند به مسجد مقدس جمکران بروند به ویژه مردمی که در قم ساکن هستند. این مسجد به نام حضرت ولی عصر(عج)است و از ساخت آن 1000 سال می گذرد. توصیه شده است مومنان در روزهای جمعه 1000 مرتبه و در روزهای دیگر 100 مرتبه صلوات بفرستند. همچنین دعای سمات برای غروب جمعه توصیه شده است و می توان با خواندن آن برای حضرت مهدی(عج) دعا کرد.

وی درباره عظمت روز جمعه نیز بیان کرد: روایت است پاداش عمل نیک و صدقه در این روز دو برابر می شود. سفارش شده است روز جمعه را به فرزندانتان حتی با خریدن چیزهایی که دوست دارند، معرفی کنید و بزرگی این روز را برای آنان بیان کنید. همان گونه که در مناسبت ها و وقایع شادی بخش که برایمان روی می دهد با خرید شیرینی به خانه می رویم و در کنار خانواده با شادی زمان را سپری می کنیم باید روز جمعه را به همین شکل به خانواده و فرزندان منتقل کنیم و امام عصر(عج) را به آن ها بشناسانیم.


این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: روز جمعه عید است و هر هفته تکرار می شود بنابراین در این روز شادی کنیم، به دیدن اقوام برویم و خانواده و برادران مسلمان خود را خوشحال کنیم.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین