کد خبر: ۱۱۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵
به “جینجرول” آنتی اکسیدان قوی موجود در زنجبیل اجازه دهید که بر علیه لکه ها، جای زخم ها و لکه های پیری مبارزه کند. مقداری زنجبیل را رنده کنید و با یخ خرد شده ترکیب کنید و یک بار در هفته استفاده کنید.
ناطقان: شاید زمانی که می خواهید غذایی با خاصیت های مفید برای سلامتی و زیبایی انتخاب کنید ابتدا زنجبیل به ذهن تان نرسد اما باید بدانید که زنجبیل فواید بسیار زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد که در این جا به چند نمونه از آن ها اشاره شده است.

از بین برنده لکه ها
به "جینجرول” آنتی اکسیدان قوی موجود در زنجبیل اجازه دهید که بر علیه لکه ها، جای زخم ها و لکه های پیری مبارزه کند. مقداری زنجبیل را رنده کنید و با یخ خرد شده ترکیب کنید و یک بار در هفته استفاده کنید.

تسکین التهاب پوست
زنجبیل یک ضد التهاب کاملا طبیعی است و گردش خون را تقویت می کند. کسانی که بیماری پوستی اگزما دارند چند قطره از روغن ضروری زنجبیل را به بطری روغن (مثل روغن زیتون) اضافه کنند بسیار آرامبخش است.

مبارزه با شوره سر
شامپوهای شیمیایی را فراموش کنید و از زنجبیل استفاده کنید چون خاصیت ضدعفونی کننده دارد و با قارچ هایی که باعث شوره سر می شوند مبارزه می کند. کمی زنجبیل رنده کنید و در بطری آب بریزید و مستقیما به کف سر بزنید.

لایه برداری
به راحتی می توانید اسکراب صورت و بدن خود را در خانه بسازید. بافت ریگ مانند زنجبیل بهترین راه برای از بین بردن سلول های مرده است. زنجبیل را با عسل ترکیب کنید و به پوست بمالید.

مفید برای رشد موها
زنجبیل به علت دارا بودن آنتی اکسیدان و روغن فرار یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی محصولات آرایشی مو است. از زنجبیل در اسپری ضد شوره هم استفاده می شود. زنجبیل جریان خون را در فولیکول های مو تقویت می کند و رشد موها را بیشتر می کند.

درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا
سرماخوردگی گاهی اوقات آدم را از پا می اندازد و از آنجایی که هیچ راه فراری برای ویروس سرماخوردگی نیست، زنجبیل می تواند کارساز باشد. زنجبیل یک ضد احتقان طبیعی است. هنگام سرماخوردگی هیچ چیزی آرام بخش تر از نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل داغ زیر پتوی گرم نیست. زنجبیل را در آب داغ رنده کنید و مقداری آب لیمو و عسل اضافه کنید.

آنتی هیستامین طبیعی
زنجبیل برای کسانی که مشکل آلرژی دارند می تواند جایگزین برخی از داروهای پزشکی باشد. روزانه چند فنجان چای زنجبیل می تواند عطسه ها و زکام های حساسیتی را درمان کند.

برای همیشه جوان
بر اساس آزمایشاتی که روی حیوانات انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که زنجبیل می تواند از زوال عملکرد مغز در اثر بالا رفتن سن جلوگیری کرده و مانع از بیماری آلزایمر می شود. از فواید دیگر زنجبیل در این زمینه تقویت مهارت های حافظه در زنان مسن است.

تسکین درد عضلات
اگر در عضلات احساس درد می کنید یا دیشب بد خوابیده اید کمی روغن ضروری زنجبیل در وان حمام بریزید. یا این که زنجبیل آسیاب شده را گرم کنید و روی قسمت های آسیب دیده بمالید. خوردن چای زنجبیل در آغاز دوره قاعدگی هم دردهای عضلانی و بدن درد را کاهش می دهد.

درمان تهوع
برای درمان هر نوع تهوع باید از زنجبیل استفاده کنید. زنجبیل شدت و تکرار استفراغ را کاهش می دهد و بهترین درمان طبیعی برای حالت تهوع است.

منبع: فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین