کد خبر: ۱۱۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
در این مقاله جامع شما با برخی از فواید شگفت انگیز لیمو ترش از جمله خواص لیمو ترش برای لاغری آشنا خواهید شد.
ناطقان: طبع لیمو ترش سرد و خشک است. لیمو ترش غنی ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین A، ویتامین E، فولات، نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، مس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، روی و فسفر و پروتئین می باشد.

خواص لیمو ترش برای از بین بردن لک صورت

آب لیمو ترش به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی برای پوست صورت توجه قرار گرفته است. شما می توانید از آب لیمو ترش برای از بین بردن لک های صورت استفاده کنید.

آب لیمو ترش تازه را با استفاده از پنبه به قسمت های تیره پوست خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند، در این زمان بهتر است در خانه بمانید و از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری کنید پس از ۳۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

خواص لیمو ترش برای درمان آکنه و جوش صورت

آکنه و جوش صورت بیشتر در افرادی با پوست چرب دیده می شود، خواص آنتی بیوتیکی آب لیمو ترش مانع از رشد باکتری ها بر روی پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. ترکیب آب لیمو ترش با عسل برای درمان آکنه، جوش و جای جوش مفید می باشد. همچنین می توانید یک تکه لیمو ترش را بر روی جای جوش ماساژ دهید تا از بین برود.

لیمو ترش برای چروک صورت

با افزایش سن ممکن است پوست صورت دچار لک و چروک و سایر علائم پیری شود. لیمو به لطف آنتی اکسیدان ها، خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک ها باعث جوان سازی پوست شده و آن را در برابر عفونت محافظت می کند. شما می توانید پوست لیمو ترش را به صورت خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

لیمو ترش برای بوی بد بدن

ویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در لیمو ترش به کاهش بوی بدن و عرق کمک می کند. برای این منظور می توانید از آب لیمو ترش برای شستشوی بدن خود در حمام استفاده کنید.

لیمو ترش برای آفتاب سوختگی

قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود، آب لیمو ترش می تواند به طور موثری آثار آفتاب سوختگی را از بین ببرد. چند قاشق آرد را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا خشک شود حالا صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. برای نتایج بهتر هر هفته از این ماسک استفاده شود.

لیمو برای درخشان شدن پوست صورت

اگر می خواهید پوستی با طراوت و درخشان داشته باشید هر روز صبح ناشتا آب لیمو ترش و عسل بنوشید.

لیمو ترش برای رفع سیاهی زانو، آرنج و کشاله ران و زیر بغل

لیمو ترش یک راه طبیعی برای حذف سلول های مرده پوست بوده که پوست را صاف و نرم و سفید می کند و شما می توانید از آن برای رفع سیاهی کشاله ران، زیر بغل، زانو و آرنج استفاده کنید. آب لیمو و عسل را خوب مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی منطقه ی مورد نظر بمالید. اگر هر روز از این روش استفاده کنید به روشن شدن پوست بدن کمک می کند.

لیمو ترش برای شوره سر

شوره سر، بدون شک یکی از شایع ترین مشکلات مو می باشد این یک بیماری با لکه های بیش از حد پوست سر مشخص می شود. آب لیمو ترش تازه به عنوان عنصر اصلی در شامپو های ضد شوره استفاده می شود. اسید سیتریک موجود در در آب لیمو ترش برای درمان شوره سر مفید می باشد.

یک لیمو ترش را برش زده و بر روی پوست سر بمالید، آب لیمو گاهی اوقات پوست سر شما را خشک می کند در چنین مواردی شما می توانید آن را با روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کنید.

لیمو ترش برای موی چرب

آب لیمو ترش تازه می تواند برای درمان چربی مو مفید باشد، چند دقیقه قبل از شستشوی موها یک تکه لیمو ترش تازه را روی پوست سر بمالید و سپس بشویید.

خواص لیمو ترش برای رشد مو و ریزش مو

آب لیمو ترش برای رشد مو و درمان سلیاک، طاسی و ریزش مو مفید می باشد. مقداری آب لیمو ترش تازه را به روغن های مختلف اضافه کرده و موها را با آن ماساژ دهید به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

لیمو ترش رنگ مو را روشن می کند

اگر می خواهید بدون استفاده از مواد شیمیایی رنگ موی خود را روشن کنید، آب لیمو ترش یک گزینه عالی است. آب لیمو ترش تازه را بر روی موی خود بمالید و برای یک ساعت در نور خورشید بنشینید این روش باعث می شود که موهایتان ۲-۳ درجه روشن تر شود.

خواص لیمو ترش برای لاغری و کاهش وزن

ترکیب یک لیوان آب گرم و لیمو ترش تازه یک راه آسان برای کاهش وزن است، همچنین اسید سیتریک موجود در لیمو ترش یک چربی سوز عالی بوده که به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. معجون لیمو ترش و عسل صبح ناشتا هم مانند زنجبیل برای کاهش وزن و لاغری مفید می باشد و شما پس از چند هفته می توانید اثرات آن را ببینید.

خواص لیمو ترش در دوران بارداری برای زنان باردار و جنین

استفاده از لیمو ترش در دوران بارداری هیچگونه عوارض جانبی ندارد و ویتامین C موجود در لیمو ترش نیازهای زنان باردار به مکمل های ویتامین را کاهش می دهد، لیمو ترش به درمان یبوست و سو هاضمه در بارداری کمک می کند.

پتاسیم موجود در لیمو ترش برای تشکیل استخوان ها توسعه سلول های مغزی و عصبی در جنین کمک مفید می باشد. همچنین لیمو ترش به درمان فشار خون بالا، کم خونی در حاملگی و تورم پاها کمک می کند. پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

فواید لیمو ترش برای مردان

ویتامین C و تیامین موجود در لیمو ترش می تواند به افزایش کیفیت اسپرم و باروری در مردان کمک کند.
خواص لیمو ترش برای گلودرد، سرماخوردگی و آنفلونزا

آب لیمو ترش تازه می تواند به درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا یا تب کمک می کند، همچنین غرغره با لیمو ترش تازه به درمان عفونت های باکتریایی گلو کمک می کند. آب یک لیمو ترش تازه را با کمی آب ولرم و عسل ترکیب کنید و قبل از خواب بنوشید به درمان سرماخوردگی کمک می کند.

خاصیت لیمو ترش برای معده و دستگاه گوارش

لیمو ترش برای هضم غذا مفید می باشد، همچنین ویتامین C، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو ترش برای درمان زخم معده و زخم های گوارشی استفاده می شوند.

خواص لیمو ترش برای کلیه

اسید سیتریک موجود در لیمو ترش برای درمان رسوبات کلسیمی و سنگ کلیه مفید می باشد. محتوای پتاسیم بالا در لیمو ترش برای سم زدایی کلیه ها و مثانه بسیار موثر است.

لیمو ترش و کبد

لیمو ترش یک محرک شگفت انگیز برای کبد است و اسید اوریک و دیگر سموم بدن را دفع می کند. آب لیموترش تازه ناشتا یک سم زدایی عالی برای کبد محسوب می شود.

مزایای لیمو ترش برای قلب

فیبر محلول موجود در لیمو ترش با کاهش کلسترول و فشار خون بالا می تواند از بیماری های قلبی، حملات قلبی و سکته قلبی پیشگیری کند.
خواص لیمو ترش برای دندان

لیمو ترش می تواند برای مراقبت های دهان و دندان استفاده شود. اگر آب لیمو ترش تازه برای دندان درد استفاده شود، می تواند به درمان درد کمک کند، ماساژ آب لیمو ترش روی لثه ها می تواند خونریزی لثه را متوقف کند همچنین برای از بین بردن بوی بد دهان می توانید از لیمو ترش تازه استفاده کنید.

لیمو ترش و فشارخون بالا

مصرف آب لیمو ترش به دلیل پتاسیم بالا می تواند برای درمان کلسترول خون و فشار خون بالا، سرگیجه و حالت تهوع استفاده شود.
خواص لیمو ترش برای دیابت و قند خون دیابتی ها

به گفته انجمن دیابت آمریکا، لیمو ترش به عنوان یک غذای فوق العاده برای دیابت محسوب می شوند. به طور عمده، سطح بالای فیبر محلول موجود در لیمو ترش برای کمک به تنظیم سطح قند خون بیماران دیابتی کمک می کند. همچنین لیمو و سایر مرکبات دارای شاخص گلیسمی پایین هستند و باعث افزایش ناگهانی میزان گلوکز خون نمی شوند.

فواید لیمو ترش برای چشم

ویتامین C موجود در لیمو ترش از بروز پیر چشمی و دژنراسیون ماکولا محافظت می کند، در عین حال فلاونوئید های موجود در لیمو ترش برای جلوگیری از عفونت های چشمی مفید هستند.

خواص لیمو ترش برای یبوست

لیمو ترش حرکت روده ها را افزایش داده و برای سم زدایی و تمیز کردن روده ها و درمان یبوست مفید می باشد. ترکیب آب ولرم و یک لیمو ترش تازه صبح ناشتا برای پاکسازی روده ها مفید است. همچنین آب لیمو ترش و نمک برای از بین بردن یبوست مفید می باشد.

خواص لیمو ترش برای سرطان

لیمو ترش دارای خواص ضد سرطان می باشد، تحقیقات نشان داده که لیمو و سایر مرکبات به دلیل وجود فلاونوئیدها می توانند برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ها و تومور ها مفید است.

معجزه ی آب گرم و چند قطره لیمو ترش تازه

لیمو ترش یک منبع عالی و غنی از ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
لیمو ترش حاوی فیبر پکتین است که به درمان یبوست کمک می کند.
آب گرم و لیمو ترش سطح PH خون را متعادل می کند.
آب گرم با لیمو ترش ناشتا به سم زدایی بدن کمک می کند.
برای درمان سرماخوردگی مفید است.

لیمو ترش برای بدنسازی، بدنسازان و ورزشکاران

نوشیدن یک فنجان آب گرم و لیمو ترش تازه ناشتا می تواند برای سم زدایی کبد و کلیه بدنسازان که از مکمل های ورزشی استفاده می کنند مفید باشد. همچنین آب لیمو ترش تازه یک نوشیدنی مفید برای قلیایی کردن بدن و افزایش انرژی در حین ورزش می باشد.

فواید و خواص روغن لیمو ترش

روغن لیمو به انگلیسی Lemon Oil برای درمان بیماری های معده، پاکسازی دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان تب، مالاریا و تیفوئید مفید می باشد. استنشاق عطر روغن لیمو برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم مفید است.
روغن لیمو ترش برای دفع مورچه و حشرات دیگر مفید است. روغن لیمو خواص ضد باکتری و ضد قارچ دارد و برای پاک کردن بدن، سطوح فلزی، ظروف و لباس مورد استفاده قرار می گیرد.
روغن لیمو ترش برای داشتن موهای قوی، سالم و براق استفاده می کنند. روغن لیمو همچنین می تواند برای از بین بردن شوره سر استفاده شود.
روغن لیمو را به ناخن های خود بمالید تا آ ن ها را رطوبت رسانی کرده و سلامت ناخن را حفظ کند.

فواید و خواص لیمو ترش و عسل

ترکیب لیمو ترش و عسل برای افزایش هضم غذا، درمان یبوست و سلامت دستگاه گوارش مفید است.
لیمو ترش و عسل به عنوان دیورتیک عمل کرده و برای درمان فشار خون بالا مفید است.
مخلوط لیمو ترش و عسل بدن را سم زدایی می کند.
شربت لیمو ترش و عسل برای چربی سوزی، افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن مفید می باشد.
معجون لیمو ترش و عسل صبح ناشتا برای درمان جوش صورت و آکنه مفید می باشد.

فواید و خواص لیمو ترش و سیر

معجون لیمو ترش و سیر برای چربی سوزی و لاغری مفید می باشد.
ترکیب لیمو ترش و سیر برای کاهش فشار خون بالا، تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون مفید بوده و به درمان بیماری قلبی کمک می کند.
عصاره لیمو ترش و سیر برای سم زدایی کبد و کلیه مفید می باشد.
شربت لیمو ترش و سیر خواص آنتی اکسیدانی بالا دارد و به درمان سرطان ها کمک می کند.

کاربرد های لیمو ترش

استفاده از لیمو ترش در آشپزی برای تهیه غذا و انواع سالاد می باشد.

لیمو ترش می تواند به عنوان پاک کننده مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از افراد از آن به عنوان یک عامل شستشو استفاده می کنند زیرا توانایی حذف لکه ها را دارد.

اسانس لیمو به عنوان عطر برای آروماتراپی استفاده می شود، همچنین عطر لیمو می تواند پشه ها را دفع کند.

بیشتر افراد از لیمو ترش برای تهیه ی نوشیدنی هایی مانند آب لیمو و لیموناد استفاده می کنند.

لیمو ترش برای تهیه ی محصولات آرایشی و بهداشتی مانند روغن بدن، روغن مو، خمیر دندان، دهانشویه و دئودورانت استفاده می شود.

در پزشکی از این لیمو ترش که حاوی فلاونوئیدها است برای جلوگیری از دیابت، یبوست، فشار خون بالا، تب، سوء هاضمه و همچنین سلامتی پوست، مو و دندان استفاده می شود. نوشیدن آب لیمو ترش با روغن زیتون باعث از بین رفتن سنگ های صفراوی می شود.

لیمو ترش در دو نوع لیمو ترش سبز به انگلیسی Lime و لیمو ترش زرد به انگلیسی Lemon وجود دارد. لیمو ترش خواص زیادی برای پوست و مو دارد؛ لیمو ترش تازه می تواند مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس و مشکلات مو مانند طاسی و ریزش مو را درمان کند.

عوارض و مضرات لیمو ترش

لیمو ترش می تواند برای افرادی که زخم معده دارند باعث افزایش سوزش سردل، ریفلاکس و تهوع و استفراغ شود. همچنین لیمو ترش می تواند باعث فرسایش مینای دندان شود.

مصرف بیش از حد لیمو ترش برای افراد مبتلا به میگرن مضر بوده و می تواند حملات میگرن را افزایش دهد. اگر لیمو ترش را بر روی پوست صورت بمالید و در معرض آفتاب قرار بگیرید می تواند منجر به آفتاب سوختگی شود. لیمو ترش ممکن است با آسپیرین و وارفارین تداخل دارویی داشته باشد.
برچسب ها: لیمو ترش ، فواید ، لاغری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین