کد خبر: ۱۱۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
امرسون منانگاگوا، رئیس جمهوری جدید زیمبابوه سوگند یاد کرد.
ناطقان: به نقل از یورونیوز، امرسون منانگاگوا امروز۳ آذر (۲۴ نوامبر) در استادیومی در هراره، پایتخت زیمباوه سوگند یاد کرد و رسما بجای رابرت موگابه به ریاست جمهوری رسید.

این مراسم در حضور هزاران نفر از طرفداران و حامیان وی و در میان شادی و سرور مردم برگزار شد.

آقای منانگاگوا در زمان قسم خوردن گفت: «من به عنوان رئیس جمهور زیمباوه قسم یاد می‎کنم که به کشورم وفادار بوده و مطیع قانون اساسی باشم. من از مردم کشورم حمایت کرده و از حقوق آنان دفاع خواهم کرد.»

وی در سخنان خود پس از سوگند خوردن به مردمش قول داد تا کار خود را هرچه سریعتر آغاز و به وضعیت اقتصادی کشور رسیدگی کند. وی همچنین در سخنانش به رابرت موگابه رئیس جمهور پیشین این کشور ادای احترام کرد.

منانگاگوا در مراسم سوگند خود همچنین وعده داد که انتخابات در این کشور را که برای سال آینده پیش‌بینی شده، برگزار کند.

از آنجایی که رئیس جمهور زیمباوه از میان دولتمردان حکومت پیشین انتخاب شده‌، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران آینده این کشور نامعلوم توصیف می‎کنند.

نیروهای ارتش زیمبابوه هفته گذشته و پس از اوج‌گیری تنش‌ها میان رابرت موگابه و امرسون منانگاگوا با ورود به کاخ ریاست جمهوری کنترل کشور را به دست گرفتند.

حزب حاکم زانو پی-اف (اتحاد ملی آفریقایی-جبهه میهن‌پرستان) پس از ورود ارتش به عرصه سیاسی خواستار استعفای رئیس جمهور از مقام خود شده بود. آقای موگابه در برابر این خواست مقاومت کرد، اما سرانجام روز سه‌شنبه این هفته ۳۰ آبان، پس از ۳۷ سال از سمت خود استعفا کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین