کد خبر: ۱۱۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
رهبر کاتولیک‌های جهان امروز(چهارشنبه) به روحانیون ارشد بودایی میانمار تاکید کرد تا مردم از قومیت‌ها و مذاهب متفاوت را بار دیگر متحد کنند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به میانمار در حالی از رهبران بودایی میانمار خواست تا سازش مجدد میان مردم از تبار و قومیت‌های مختلف این کشور ایجاد کنند که این کشور هنوز دچار درگیری‌های قومی و قبیله‌ای به ویژه با مسلمانان روهینجا است.

گفته‌های پاپ فرانسیس برای صلح در میانمار در جریان سومین روز سفرش به این کشور آسیایی و پس از مراسم عشا ربانی در حالی مطرح شد که بیش از 620 هزار مسلمان روهینجایی در پی سرکوب توسط نیروهای دولتی و ارتش میانمار و با تحریک راهبان بودایی به بنگلادش گریخته‌اند.

وی همچنین خواستار عدالت، حقوق بشر و احترام به حقوق تمامی قومیت‌های مذهبی و اقلیت‌ها در میانمار شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان به همراه اسقف‌ها و کاردینال‌هایی که در این سفر همراهش بودند از شورای عالی سانگها متعلق به راهبان بودایی در یانگون بازدید کرد و خواستار دید مشترک از جانب تمامی رهبران مسیحی به منظور مقابله با فقر و سرکوب و همچنین التیام آثار ناشی از درگیری‌ها شد.

وی ادامه داد: این دیدار فرصتی برای جامعه کاتولیک و بودایی برای تاکید مجدد بر تعهداتشان برای برقراری صلح، احترام به شرافت انسانی و عدالت برای زنان و مردان است. اگر ما متحد باشیم همانطور که هدفمان این است می‌توانیم به تمامی اشکال مربوط به بدفهمی، عدم تحمل، تنفر و پیش‌داوری پایان دهیم.

در همین حال "بهادانتا کومارابهیوامسا" رهبر شورای بودایی میانمار به رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: تمامی مذاهب هدفی جزء صلح و عشق ندارند و تروریسم ناشی از فقدان اعتقاد و باور است.

وی ادامه داد: این واقعا بد است که افراط گرایی و تروریسم به نام مذهب امروزه در سراسر جهان به وجود آمده است.

تنها 700 هزار تن از جمعیت 51 میلیون نفری میانمار کاتولیک هستند و بسیاری از نقاط دور افتاده این کشور برای دیدار با پاپ فرانسیس در منطقه رانگون حضور یافتند.

سفر پاپ فرانسیس به میانمار روز پنجشنبه به پایان می‌رسد و او سپس به بنگلادش می‌رود تا با گروهی از آوارگان روهینجایی در داکا پایتخت این کشور دیدار کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: پاپ ، سازش ، میانمار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین